Damien 7 veckor

Lillebror Damien Terius Kenny
 
7 1/2 vecka har de redan hunnit bli pluttisarna! I tisdags var det BVC och den här mamman bärandes på två små och med Naty i hasorna lyckades inte få ner vikt och längd med ungefär... Damien var ju längst sist och de vägde exakt lika men nu hade han gått om på vikt och stannat av lite på längd, men kurvorna pekar annars rakt uppåt. Damien var nu 55 cm lång och vägde ca 4880 något sådant ;) Så snart 5 kg, om han inte redan passerat. Tog bort babydelen från bärselen nu, den är ju till 5kg och det funkade bra.
 
Hur ser man skillnad på grabbarna? De är inte så lika även om jag lyckades säga fel just på BVC, hade burit Damien i selen dit fast jag var säker på att det var Cameron (?) så jag tog fram honom som tvilling 1 haha. Damien har större ögon, han har min näsa medan Cameron har lite av pappas, han har högre panna, han har lite rundare kinder. Damien är faktiskt inte ett dugg lik sin pappa, tyckte det i början men nu liknar han inte honom ett enda dugg XD Allt är mitt! Cameron är också lik mig men har en blandning av våra näsor och så har han pappas ögonbryn som han rynkar på och ser så arg ut ^^ Damiens skrik är väldigt speciellt, det har aldrig hänt att han börjat gråta och sen tystnat som med Cameron utan det blir bara värre och värre tills man tar upp honom :p Han har börjat med ett nytt gallskrik som är jätteljust och bara låter föör gulligt haha. I början tog han aldrig nappen men nu är det bara han som gör det, han gillar att sova med nappen under dagen men problemet är att han inte fattar hur han ska hålla kvar den i munnen så den flyger ut hela tiden varpå han blir hysterisk gahh... När han väl somnar djupt kan han dock sova lugnt ett bra tag. Efter flaskan på kvällen runt 20 så somnar han och sover sen till nästa dag 06 med några matpauser, i natt vaknade han bara vid halv 3 och sen 5 och 6 tog han morgon <3 Så han kan hålla sig länge utan att äta ändå. Han har varit mer snuttig än Cameron men nu har Cameron också börjat bli det så vi får se...
 
Damien är den som visat mest känslor hittils, dvs den som skriker mest, gnäller mest men också den som bjudit på flest leenden och ögonkontakt tidigast. Min lilla tjockis är han, helt underbart gullig lilla lillebrorsan <3
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!