Tisdag

 
Instagram är fortfarande kopplat, perfekt med lite bilder. Här är från idag, egentid i form av tandläkarbesök. Ska inte älta det men är jäkligt bitter över att ingen förklarade hur illa ställt det var med min tand i våras, då hade jag 100% dragit ut den bara, nu har jag spenderat över 10,000 kr på en och samma tand (????) och skiten är fortfarande inte klar :(
 
Både mamma och jag var sugna på köpemat när jag var färdig men hade ju såklart inte tagit med mig kortet så bara hem och käka broccolisoppa från frysen, har börjat laga massa mat när jag väl lagar och frysa in matlådor, nu sen Aylin föddes och det är bland det bästa jag gjort. Utan mat fungerar jag inte, blir inte heller att jag lagar riktig mat till mig själv vid lunch utan trycker i mackor och chips så det är perfekt att ta en matlåda. Sen gick vi till Maxi och jag köpte pepsi (jo jag har dragit ner rejält på det, drack en burk varje dag i början av hösten, men är fortfarande lika sugen, det går inte över!) och nutella-semlor. Hallå ja, grymt bra kombo, så jäkla gott, hm tryckte i mig båda två! Sen har jag tagit lite kort på Aylin, gör ju månadskort med blommor men det var så jäkla svårt att få till en trea så jag nästan gav upp. Skrynkliga lakan också men men, vad ska man göra, söt var hon iallafall :) 
 
Sen har vi suttit och pluggat lite portugisiska, hade några små uppgifter till nästa vecka, men mina böcker har inte kommit ännu. Fick för mig förra sommaren att jag ville lära mig portugisiska och nu kom den viljan tillbaks innan jul och så kom jag in på en nybörjarkurs under våren. Alltså, portugisiska är ungefär lika likt spanska som danska skulle jag säga, så jag kan ju förstå, speciellt om någon pratar långsamt. Men däremot att prata går ju inte, uttalet är lite svårt att få till men det ska nog gå, och så plugga in alla fraser som är annorlunda än på spanska. Känner mig motiverad iallafall! Kollar på grymma videos på Youtube, känns mycket lättare att lära mig portugisiska från spanskan, just för att de är så lika, men på universitetet blir det ju från svenska och engelska, aja får se hur det går! Nu kommer mamma straxt och lämnar grabbarna, hon hämtar idag, så skönt att slippa iväg med lillan.
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!