Första snön

Ja så blev det snöpremiär för säsongen, snöat hela morgonen här utanför. Med tanke på att jag vet att vintern blir kort för mig i år så kan jag gärna acceptera snö och kyla :) Har haft en mysig vecka med grabbarna, Andres har jobbat från morgon till kväll så vi har knappt setts, lite jobbigt att inte kunna tex tvätta och sånt när jag måste vara själv med alla barnen hela tiden men men.... Jag och Nathan har bakat hela veckan inför söndagens kalas så hela frysen är snart full. Bakade kanelbullar för andra gången i mitt liv. Och så imorse så tänker jag från ingenstans fasen också, glömde ju att pensla med ägg innan de gräddades! Och sen när jag var påväg hem från fsk, men vad faasen inget pärlsocker hade jag på heller. Inte konstigt att de bullarna inte såg någe roliga ut haha. De smakade dock helt okej ;) Gjorde även en variant med nutella i, ännu godare! Det är kul att baka men det dumma är att jag är ofta slarvig med recept och mått, vilket funkar i matlagning men inte direkt i bakning, där är det ju mycket viktigare för att det ska bli rätt konsistens etc.
 
Den här månaden har jag bestämt att vi inte får köpa hem något som kakor, chips, choklad o ha hemma i veckorna för jag käkar helt enkelt upp det. Chips vaarje dag, älskar ju det! Men det blir liksom som tvångs, bara för att jag vet att det finns så bara mååste jag trycka i mig det direkt, spara, vad är det? Sen har jag bestämt att jag inte får äta något mellan frukost och lunch för då börjar jag med småätandet och sen blir det ingen riktig mat osv, har funkar bra då jag äter lunch vid 11 ^^ Bara ett glas cola per dag också! Det blir till lunchen vilket är perfekt för då ser inte Nathan det och man slipper den striden ;) För ja jag måste ha cola varje dag jag dricker inte kaffe okej! Ja det har gått väldigt bra de här tre dagarna men det kan eventuellt bero på att skafferiet inte är helt rensat ännu, fått i mig en påse Polly och några nutbars med ;) Och i måndags tryckte jag i mig 4 rostmackor (trots att jag var mätt) bara för att jag varit så duktig under dagen. Men det jag vill göra är ju helt enkelt att få energi för att orka med barnen och hemmet, och jag inser att jag eventuellt inte får den energin genom att byta ut måltider mot chips och Marabou, även om det är godare...  Men ni kan ju gissa vem som ser fram emot chips och dipp imorgon kväll!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!