Magen under tvillinggraviditet vs vanlig graviditet

v.37 vs v.34
 
 Hittade en gammal bild från mig när jag var gravid med Naty (okej ja jag ser också ögonskuggan och håret minns vi alla gosh...) och tyckte det var kul att jämföra! Lite dumt för det är lite olika veckor, dels för att Nathan föddes i v 40+3 och killarna i 37+1. Är i alla fall med runt tre veckor kvar på båda bilderna men alltså 3 veckor längre gången med Nathan och ändå kan ni ju se skillnaden. Så ni får tänka er att magen var äännu lite större i vecka 37 men har inga bra bilder därifrån. Tydligt är ju i alla fall att magen är mycket lägre mycket tidigare och det är tydligt för det är också där min hud har fått ta stryk, allra längst ner på magen. Ändå, sjukt att fatta att det fanns plats för två bebisar där inne!
 
Jag vet inte om jag skrivit det (inte så mycket bloggning nuförtiden) men var ju hos en sjukgymnast och fick veta att jag hade en delning på 2,5 cm mellan magmusklerna som gör att magen putar. Precis som jag trott alltså. Det innebär att om jag tex börjar hårdträna med plankan och situps så blir effekten motsatt och putet ökar för musklerna dras isär ännu mer (de inre). Så jag måste börja med pyttesteg för att träna upp de inre magmusklerna som alltså dragits isär av jättemagen ^^ Var i alla fall där för en månad sen snart och har sen dess varit stenhård med att köra de här mammamageövningarna, det är en app med 7 nivåer och test man måste göra och jag gick idag in på nivå 4. Man ska göra lite varje dag och det känns jättebra :) Har verkligen blivit till en vana så det är inte ens jobbigt :) Den senaste veckan har dock varit flera dagar då jag missat, har stupat i sängen vid 21,30-22,30 och varit så jäkla dödstrött! Nämligen haft Naty hemma hela förra veckan utom torsdagen och ja, det har varit rätt tufft ^^ Han är inne i en liten trotsperiod och det plus tvillingar är en ganska jobbig kombo. Har inte direkt varit världens mest pedagogiska och duktiga mor om man säger så, han gör mig verkligen galen ibland den lilla skrutten. Idag är han tillbaks på fsk och jag har laddat batterierna som fasen nu på de här få timmarna! Tom haft tid att träna lite extra och gosa med bebisarna var för sig eftersom de är osynkade på gott och ont. Nu ska jag förbereda lite mat innan det är dags att hämta hem storkillen :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Maria

ja jättestor skillnad! jag tyckte att du var stor när du väntade Nathan men det var ju inget i jämförelse med när du väntade tvillingarna :) men såå fin under båda graviditeterna!

sv; aww synd att din dröm inte var sann! men snart så :)

2014-11-03 | 14:00:30
http://fashionstars.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!