Lite bilder från vår solsemester

 
Okej jag sitter här i datastolen och kan i princip inte ta mig upp, skulle gå upp och släcka lampan och det var helt ärligt en kamp! Jag halkade till nu när jag skulle lämna Naty på fsk, pga allt grus och mina hala stövlar och gled fram med ena benet och gick nästan ner i spagat (ja) ONT SOM FASEN! Alltså ett jättedjupt knäböj utan att böja knäna. Great, precis vad jag behövde mitt i min foglossning och onda rygg, jag stapplar ju redan fram, gahh. Iallfall, tänkte lägga upp lite bilder från vår vecka på stranden i Ecuador och berätta lite :) Vi var i världens mysigaste lilla by, Canóa, 5 timmars bussresa från Quito. Här är jag och Naty när vi var ute och åt på Jessicas (jobbar på båten och vi var tillsammans på denna resa) födelsedag. Världens finaste utsikt precis nere vid stranden, dock inte särskilt bra mat eller service just här... Det var många ställen där de som jobbade var helt dryga och servicen var 0 men väldigt fina miljöer!
 
Vår typiska frukost! Åhh, vi hittade ett frukostställe vi gick till varje dag. I kusten så äter de inte frukost på samma sätt som vi, så i princip 9/10 ställen serverar fisk och ris, annan mat, eller en grej som är gjort av grön banan som jag inte gillar, till frukost. Så vi hade sån tur som hittade detta ställe! Spana in fruktsalladen liksom! Kostade 15 kr <3 Man orkade aldrig äta upp. Pannkaka, vääärldens godaste, med honung! Och naty ville nästan alltid ha toast. Färska juicer också, så underbart :)
 
Nathan gillade att leka i sanden, fick en hink och lite sandleksaker och det sysselsatte han sig med länge. Det var väldigt mycket vågor så han var rädd att närma sig vattnet så det blev inget bad alls för honom. Däremot ville han alltid att jag skulle hämta vatten till honom i hinken, så när vi var själva fick han sätta sig i solstolen och där satt han snällt och väntade medan jag sprang (?) ner och hämtade vatten. Det var så lite folk så jag kunde se honom hela tiden och tom hinna doppa mig snabbt medans och han satt och vinkade :) Jag trodde inte jag skulle få vila nåt alls utan bara springa efter naty på stranden, men som tur (hehe) så var ju sanden verkligen skållhet, så han gick aldrig utanför vårat tält för det bränner ju så mycket på fötterna... Så han höll sig inne i skuggan och jag med :)
 
Här är vårat hostal, så fint! Jättefint gjort allting i bambu och så skön stil, kostade 30 dollar per natt i dubbelrum, så jag fick betala 200 ungefär per natt för mig och naty, hade ju varit samma pris för två vuxna, så riktigt bra pris! Inget speciellt, men rum och toalett och mysig miljö, tillräckligt :)
 
Naty låg och chillade en del i solstolen också, ville sällan ta av kläderna, ville absolut inte smörja sig med solskyddsfaktor men jag fick ju insistera och än idag när solen lyser in säger han "solen bränner deeeej mamma". Nathan brännde sig inget alls och ärligt talat fick han nog ingen färg alls heller, var ju mest i skuggan och med faktor 50-100 hehe. Jag fick lite färg som jag har kvar fortfarande, men solade i princip inget utan höll mig i skuggan och med solskydd, sjukt att det tar ändå! På en vecka där gjorde vi av med exakt 2800 spänn, inklusive resan dit, hotellet och all mat etc. Värt! Vill verkligen åka tillbaks dit nångång, det är verkligen den finaste av Ecuadors kustställen som jag vart i och nu har jag varit i nästan alla :)
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!