Gravidsymptom lista

Jag snor den här listan från Maria, minns faktiskt inte om jag gjorde den med Nathan men nåt liknande iallafall, är kul att ha sen :) Nu har jag ju inte skapat någon egen kategori till den här graviditeten och känns lite sent att göra det nu, men men. 
 
1. Ömma bröst - Nja
Det var något jag kände av redan innan jag visste att jag var gravid med Nathan men denna gång var det inte så, tror jag! Det kan verkligen vara så att detta symptom försvann i dimman av illamående... Nu längre fram i graviditeten har jag dock kännt av det och brösten har växt till den storlek jag hade innan mina graviditeter, de gick nämligen ner en hel storlek efter Naty slutat amma... 
 
2. Illamående - JA JA JAAAAA

Hade ju lösenord på bloggen i början av graviditeten men ni nära vet att ja, illamående, kräkningar. Jag har verkligen aldrig mått så jäkla uselt i hela mitt liv och hoppas aldrig mer behöva uppleva det. De första tre månaderna var värst och det var som att jag var väldigt magsjuk hela tiden, det lilla jag fick i mig spydde jag upp och mer därtill. Jag lär ha gått ner rätt många kilo och såg ut som en zombie. Värst var det över julen, jag kunde liksom inte tex duscha utan att spy, stå upp rätt, gå och handla, spytt lite här och var ute på gatan, pinats över att inte kunna spy på tåget... I mellandagarna svimmade jag ju inne på donken när jag stod i kön, och det blev lite vändpunkten. Därefter var jag sjukt noga med massa vätskeersättning och vitaminer och det hjälpte mig lite grann... De första två veckorna i Ecuador, alltså när jag var i v 15-16 mådde jag också skitdåligt men sen började det släppa. Just det här extrema illamåendet gjorde att jag var ganska så inställd på att det var tvillingar redan innan ultraljudet, jag kunde verkligen inte tänka mig att jag skulle må SÅ mycket sämre än med Nathan med en bebis (och då mådde jag ju dåligt med Naty också, spydde varje dag första 4 mån). 
 
3. Trötthet - Ja!

Första månaderna var jag väl troligtvis trött pga näringsbrist och pga det enorma jobbet att skapa två små liv (förstår verkligen det i efterhand) och nu är jag också väldigt trött men liite bättre än i början. Värre än med Nathan men det är ju inte så konstigt.
 
4. Kissnödig - Ja
Väldigt irriterande för mig att gå upp och kissa varje natt! Nu är det bara en gång per natt men visst känner jag av trycket, minns att det var så i slutet med Nathan men nu har det varit så sen långt tillbaka.
 
5. Huvudvärk - Ja
Inget som jag hade alls med Nathan men nu så. Har aldrig haft huvudvärk sen jag var typ 13 men nu har jag verkligen haft jobbig värk ganska mycket.
 
6. Ryggsmärtor - Ja

Har ju fått foglossning och ja jag har till och från haft väldigt ont i ryggen, är alltid svårt med rörelser och vändningar, är stel och obekväm, framförallt i nedre delen av ryggen. Hade en dipp för några veckor sen och nu är det lite bättre.
 
7. Magont - Nej

Har nog haft mindre magont än med Nathan, då jag hade mycket ont när jag jobbade runt v 18 och skurade golv och sånt som alltid ledde til kramp. Nu tycker jag inte magont varit nåt problem, en period som jag känt mig väldigt spänd osv pga att det växer men inte direkt smärta. 
 
8. Matbegär - Nej

Just nu äter jag mest hela tiden tycker jag, småäter, men det är för att annars dippar energin direkt. Men jag har bara varit äcklad av precis allting och inga speciella cravings, nu kan jag äta det mesta men är inte direkt sugen på så mycket alls. Slutat med mycket cola (men dricket fortfarande såklart hehe), som jag började mycket med när jag var gravid med Nathan och sen fortsatt.
 
9. Yrsel - Nja
Som en effekt av näringsbrist och illamående i början ja, men det i sig har inte varit något stort problem varken med Naty eller nu.
 
10. Humörsvängningar - Nej
Vet inte om Andres skulle svara annorlunda men jag tycker inte det, jag menar under omständigheterna är det väl inte konstigt att man tappar tålamodet ibland..? 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Maria

kul att du gjorde listan!
hjälp vilket illamående, du testade aldrig att kolla om det fanns någon hjälp att få mot det?

sv; haha söta Nathan :) klart han är beskyddande hihi

Svar: Ja det var verkligen fruktansvärt! Det enda som skulle finnas var dels de här sjösjukebanden och sen åksjuketabletter men inget av det funkade, och enligt bm är det ju mest bara att hålla ut...
Rebecca

2014-05-01 | 11:30:14
http://fashionstars.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!