Gravidstatus v 25

 
Så fin bild som Jessica tog på mig i Canóa! Nu är vi alltså hemma i Sverige, har inte blivit någon uppdatering. Första veckan var vi såå jetlaggade både jag och Naty, trötta, ville sova dagtid, somnade halv 2 på natten och ville aldrig gå upp... I måndags började Naty förskolan igen så nu är det att gå upp 7,15 varje morgon men Nathan vill ändå inte sova på kvällen, somnar 22,30-00 och så sover han mkt på förskolan :/ Hoppas det jämnar ut sig med tiden...
 
Igår var jag hos barnmorskan för mitt andra besök och tog lite blodsocker provet osv. Hade ett gränsfall värde på järnet, vilket är vanligt, men då äter jag ändå vitaminer för gravida som ska innehålla 130% av daglig dos järn, så tänk vad mycket bebisarna tar! Så nu har jag börjat med järntabletter också. Hoppas bli lite piggare! Dock är det inte tröttheten som är jobbigast nu utan kroppen alltså... Svårt att röra mig, helt ärligt. Har ju fått foglossning, + mina tidigare besvär med nedre delen av ryggen så ja jag är sjukt stel, svårt att röra mig ordentligt, gå kan jag ju såklart men ibland blir det lite Agda 96 stil och varje steg gör ont, helt seriöst. Eftersom det är så lång tid kvar så fick jag också nr till sjukgymnast så nu ska jag börja gå efter påsk. Barnmorskan ville sjukskriva mig (då förstår ni hur det är) men jag pluggar ju så, den enda som skulle förlora på det är jag själv :p Mitt sf mått låg på 30, vilket är en normal v 32, dvs ligger ca två månader före i magens storlek... Så också med mina krämpor hehe, känner mig som i 8:onde månaden ja. Fick tid för ultraljud i maj, totalt 3 till pga att det är tvillingar, och så läkartid för att planera kejsarsnitt. Eftersom jag redan gjort ett så sa hon att livmodern är extra ansträngd, första bebisen ligger med huvudet neråt och den andra med rumpan, de har redan typ ingen plats att vända sig så, men jag känner också att kejsarsnitt känns säkrast och skulle helst vilja hinna planera detta. Så det inte blir som förra förlossningen... Hjärtan lyssnade vi på och allt lät fint, ena bebisen som är liiiite liite större än den andra ända sen början hade också lite högre frekvens, men allt normalt :) Ja ca 100 dagar kvar nu är det. Vet att 50% av alla tvillinggraviditeter föder man före v 37 så det är ju så osäkert! + att det är min andra graviditet..  Men kan också tänka mig att min kropp vägrar släppa ut dem och vill gå 40 veckor haha. Jag tror (?) att om jag planerar kejsarsnitt så blir det i v 37 vilket känns bra, runt 6 juli ungefär. 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!