a history of world societies


Måste börja med att säga att bilden knappast visar boken till fullo! Det är en bok om hela världens historia på över tusen sidor som man la x antal kronor på i början av förra terminen, svärandes hela vägen hem från bokaffären. Dessutom är varje sida extra stor så att det får plats extraaa mycket text, dessutom är den på engelska! Anyhow så ska vi till nästa kurs avverka 400 sidor i den och jag känner att det är mycket lägligt att börja redan nu för det här är ingen lätt läsning kan jag säga. Det jobbiga med nästa kurs är att den avslutas med en salstenta, jag har mycket lättare för hemtentor där jag inte har några problem att flumma mig igenom och analysera och allt vad det är. Däremot är salstentor där man skall komma ihåg fakta, koppla ihop namn och årtal och hit och dit inte alls min grej! Jag pluggade som en galning till den förra salstentan och slutade med G. Så jag lär få jobba hårt inför denna! Jag säger bara tur att jag redan läst en del av litteraturen, även om jag visst sparat det värsta till sist...

Seminariet gick bra och jag har sen jag kom hem faktiskt suttit med hemtentan och nu har jag fått ihop något. Blir ju alltid så knäppt när man inte riktigt vet innan vad man skall skriva men nu låter jag den vila ett tag och sen skriver jag bara ihop sammanfattning och slutsats så är den klar :) Är dock så trött att jag inte vet vad jag ska göra. Och det enda som finns att göra här hemma är att plugga känns det som...
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Naty och Blanca

haha du är så rolig Beccy, det låter som en härlig bok

2011-09-07 | 16:25:58




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!