torsdag

Bebis har fått fina presenter från sin gammel...

ja vad blir det nu?! Min "farmor" i England!


Besöket hos BM gick bra, idag gjorde vi en sammanfattning av graviditeten, hade inte direkt något att säga inför förlossningen men vi skrev upp att min mamma skall vara med och att jag är "öppen för förslag" när det gäller bedövning ;) Mina värden och allt har ju varit bra ända sen början och till idag hade jag gått upp hela 1,5 kg så jag kör tydligen på lite extra nu på slutet haha. Det var en praktikant eller ja barnmorskestudent där som skulle göra allting och hon mätte först magen till 33 vilket den var sist men min BM fick den till hela 35 och studenten sa att huvudet var ruckbart vilket skulle vara lite skumt då det sist var fixerat men min BM sa att det var fixerat haha. Så där ser man hur det kan gå! Bebis gav barnmorskorna några sparkar också så han ville visst vara med och hälsa :)

Resten av dagen har ägnats åt att plugga, imorgon är den stora tentan 13-17! Det är hela 1800 och 1900 talets historia, kolonialism, imperialism, nationalism, svenska välfärdsstatens framväxt, båda världskrigen osv. Hoppas på att inte bli förvirrad och få hjärnsläpp! Har ju verkligen levt och andats det här den senaste månaden, utom tankar på bebis är det väl det här som haft störst plats i min hjärna. Har blivit helt amazed av människans dumhet en himla massa gånger och suttit och skakat på huvudet och typ gapad av surprise för vad historien egentligen inneburit! Suttit och hjälpt syrran som går i nian nu för hon har prov på exakt samma saker imorgon! Perfekt för mig att öva ju ^^

Förresten så har jag glömt säga att jag sökte ett extrajobb som läxhjälpare 2 kvällar i veckan som jag tycker skulle vara så perfekt för mig! Eftersom jag dock inte är någon hejare på matte och var tvungen att erkänna det så trodde jag inte de skulle svara på min ansökan men idag ringde de och bokade in en intervju på måndag! Jag blev helt ställd och kände mig tvungen att säga att jag ju ska få en liten bebis nu också, även om det är min kille som ska vara pappaledig och jag ska plugga! Jag hoppas intervjun går bra och att jag får börja jobba lite när bebis kommit, tror det skulle vara perfekt :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Linda 21 och snart mamma

Vart har du tentan någonstans :)?

2011-10-13 | 19:04:43
http://lindaheiwe.blogg.se/
Maria - med bebis i magen ☆

söta skor!



då har du större magmått än mig igen :p jag har 33/34. stannade av sedan senaste kontrollen. hon tror att det beror på att han sjunkit lägre och alla mina sammandragningar.



skönt att du hade en "riktig" barnmorska också i alla fall. hade blivit tokig på någon som mätte fel :p var ju ganska mycket fel, och det om att huvudet skulle vara ruckbart. men hon lär sig nog :)

2011-10-14 | 08:18:48
http://fashionstars.blogg.se/
Linda

Sv: ja det är skönt att ha det gjort :)!

Det var muntligt i svenska. Skulle argumentera eller hålla ett litet tal. Jag håller på att plugga hela gymnasiekompetensen eftersom jag hoppade av.

Så jag pluggar på distans hemma på heltid så därför va det på telefon (:

2011-10-14 | 08:20:17
http://lindaheiwe.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!