ibland är man riktigt smart ,

Jag är fortfarande lite deppig och ja jag kan väl förklara varför nu. Jo jag är riktigt knäpp i huvudet (kanske är det gravidhormonerna som tagit över och lämnat mig lite kort på hjärnceller??) och när jag skulle köpa min vanliga hårfärg i helgen så tänkte jag, och om jag testar att ljusa upp håret själv istället..? Jag är ju riktigt blond egentligen och det är så hemskt med utväxten i det mörka som jag får redan efter två veckor, jag är verkligen trött på att färga hela tiden och har bestämt att jag vill återgå till blont. Men fasen vet jag ju såklart att det är jäääkligt svårt att göra överhuvudtaget och att försöka sig på att bleka håret själv är ju dödsdömt! Så vad gjorde jag då? Jo jag la i en blekning som slutade i att mitt hår såg ut som höstträden utanför fönstret, rött, orange, gult, vitt. Har sedan kämpat med mitt jäkla hår sedan dess och är ganska amazed över att det inte ramlat av ännu, nu tänker jag lägga i en sista färg ikväll så håller tummarna för att håret inte lossnar när jag sköljer ur färgen för då börjar jag fasen gråta. Det sista orange är riktigt envist att få ut men det ser fan så mycket bättre ut än det gjorde från början kan jag lova. Så vad har vi då lärt oss av detta? Ingenting skulle jag vilja påstå, vi vet alla att det egentligen är "förbjudet" att gå från mörkt till blont även hos frisören men visst sjutton kommer vi fortsätta med det ändå. Som tur är mitt hår så kort att det gör inget om det blir slitet eftersom det ändå klipps. Gud vad mycket jag nu lyckats skriva om mitt hår haha! Men det har varit ett riktigt trauma, och det är det egentligen fortfarande för jag ser fortfarande inte klok ut men har väl någorlunda accepterat situationen. Om färgen inte hjälper ikväll tänker jag helt enkelt köra på mössa tills jag kan klippa av det orange.... Ahhhhhhhhhhhhhhh vad trött jag blir på mig själv ibland!

Nog om det, har precis haft mys med Salome och Cynthia som kom hit och överraskade med kladdkaka. Det var ju som sagt en överraskning men den uppskattades inte så mycket av mig med mitt gula hår och i morgonrock, "jag tänker INTE öppna dörren" sa jag till min kille, tur att de inte kom igår säger jag bara för då hade jag nog inte öppnat dörren alls haha ^^ Hade det iallafall jättemysigt :) Imorgon blir det heldag i Södertälje =)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Maria - med bebis i magen ☆

ja precis! med en bra inställning kommer man nog långt :) jag tror att det hör till att vara lite nervös



åh jobbigt med håret! hoppas det blev fint tillslut, annars kanske smita iväg till en salong och be dem fixa :p de brukar tyvärr inte vara så nådiga mot än när man försökt fixa håret själv. men what to do? :p

2011-11-01 | 08:28:48
http://fashionstars.blogg.se/
Michelle von Walden - Gravid!! <3

Jag färgade ju från blont till en lite mörkare blond ton, eller de skulle bli de men de blev grönt. Kul liv, åka till ica och köpa en brun färg med så mycket rött i de bara fanns. Nu ser jag ut som ett plommon i huvudet. Får leva med de någon månad sen kör jag en lite ljusare brun och till våren kanske ännu ljusare och lägger i slingor som tanken var från början att ha en mörkblond färg med ljusa slingor i :)



Men man blir så sur över sånt där, förstår att du inte ville öppna dörren, hade jag inte heller gjort!

2011-11-01 | 09:42:27
http://hannahmiichelle.blogg.se/
Maria - med bebis i magen ☆

ja du det hoppas jag med! :)

men senaste veckan har gått hur fort som helst för mig. så innan du vet ordet av så är bf här! han kan ju lika gärna ha bråttom och komma ut innan dess :)

2011-11-01 | 10:32:25
http://fashionstars.blogg.se/
Camilla - Vardagslycklig

Det är ju aldrig bra att hålla på för mycket själv, men alla har vi varit där ;).

2011-11-01 | 14:56:49
http://vardagslycklig.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!