♥ historia ♥

Jag är verkligen glad att jag börjat läsa historia även om man redan är helt slut i hjärnan av allt plugg och allt nytt. Jag ville ju läsa geografi men då det inte gick fick jag köra på historia. Det känns verkligen som ett superviktigt ämne, genom att läsa historia kan man se varför världen ser ut som den gör idag och det är så jäkla intressant. Historia är inte bara tråkiga gubbar och vilka som bombade vem i världskrigen utan det är hela bakgrunden till varför vi är vart vi är idag. Varför världens tillgångar är så orättvist fördelade till exempel och det är så skönt att få någon slags klarhet och förståelse även om det känns som att människornas historia ändå blir för stor för att ens kunna fatta. Läser texter skrivna för 3000 år sedan och om hur man odlade för 8000 år sedan... Man blir så himla liten själv med sina förhoppningsvis typ 80 år livet... Just nu läser vi om antiken, grekerna, romarriket och de första civilisationerna i Egypten. Det är så intressant men så mycket att ta in och jag har ingen aning om hur det kommer att gå på tentan. Nu ska jag spendera fredagskvällen med att läsa en bok om slaveriet i romarriket som måste lämnas in imorgon, jag blir åtminstone visare och visare för varje sekund ;)



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!