att skriva en tenta...

Det här inlägget blir totalt ointressant för alla som inte brukar skriva hemtentor. Och kanske inte särskilt intressant för de som brukar göra det heller. Anyways. När jag skall skriva en hemtenta brukar jag ju ha rätt mycket tid på mig. Först dröjer det innan jag börjar. Jag öppnar ett worddokument. Döper det till tentans namn. Skriver en rubrik. Sitter och stirrar på skärmen. Börjar läsa lite bloggar. Stirrar lite mer. Tänker att det är bäst att jag tar en paus för att bli inspirerad. Somnar till lite. Sätter mig igen. Tänker att det är bäst att ta nåt att äta innan jag börjar. Inser att jag inte kommer börja. Så jag tänker att jag kan lika gärna vänta tills imorgon. Så håller det på ett tag. Sen börjar jag skriva någonstans lite vart som. Tänker att det är bäst att bara börja skriva vad det än blir. Nästa gång jag öppnar dokumentet känner jag mig rätt lost och börjar nån annastans istället. Så håller det på. Och sen sitter jag som jag gör nu med min essä som är total osammanhängande och, ursäkta ordvalet men det är den, r a n d o m. Det finns inte direkt någon röd tråd eftersom jag bara skrivit små korta stycken här och där. Just nu sitter jag inför den inte så roliga uppgiften att få ihop skiten också. Min essä skall in på måndag men kom på att Jamie måste skriva ut den på sitt jobb och han jobbar ju bara i dag så vill bli klar nu så jag hinner få den. Så nu försöker jag fixa något snyggt, sammanhängande med röd tråd av fem a4 blandat bullshit. You've gotta love it!




Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!