idag är jag en buddhist i behov av meditation

Just idag är jag nog mest av allt buddhist fast en väldigt dålig buddhist i ett sinnessjukt stort behov av att meditera.

För Buddha handlar lidandet om allt som gör oss besvikna, vetskapen om att allt vi tycker om förr eller senare kommer förändras och försvinna. Vårat begär driver oss hela tiden till att vilja bli lyckligare och få ut mer av livet vilket innebär att vi aldrig någonsin blir nöjda. Hela våra liv är en jakt på det vi inte redan har. Eftersom vi aldrig blir nöjda slutar allt alltid i en känsla av besvikelse. Orsaken till lidandet är människans begär.

Jag är för uppe i begäret för att ens göra ett försök till meditation men jag kör på spinning... Men först ta tag i allt skit som måste göras, vill ha jullov NU!



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!