This is bad, real bad, Michael Jackson

Tänkte att jag måste skriva ett inlägg om laseroperationen vilket jag inte gjort ännu! Hade kollat runt på lite olika ställen som gör behandlingen och det som stod klart var ju att det var svindyrt! Om nån inte vet så är operationen en metod för att bli få perfekt syn om man annars använder glasögon/linser. Hittade tillslut den billigaste (?) utom om man åker till Turkiet och gör det. 21.500 spänn hos Cityakuten på Hötorget. Var där och gjorde en undersökning som man måste för att se om jag kunde göra behandlingen och sen bokades jag in en vecka senare. Det jag var mest rädd över var ju själva operationen, jag menar, laser i ögonen! Man är ju inte sövd eller nåt utan måste dessutom tittta under det hela...

Här får ni se hur härlig man såg ut på måndagen efter fyra dar i sängen och med en lapp för ögat! Men det värsta var nog det skitiga håret haha.


Själva operationen gick iallafall galant. Det värsta var när jag fick lägga mig ner på britsen och de la i bedövningskräm i ögonen, det var en sjukt obehaglig känsla, hela ögonen kändes som om de krampades och jag skulle ju öppna ögonen direkt vilket det kändes som att jag inte kunde, usch! Sen satte de fast en grej på ögonlocken så ögat hölls öppet. Det kändes konstigt nog inte alls obehagligt som att jag ville blinka eller nåt. Sen fick jag i en alkohol som löser upp yttersta hinnan, kändes inget alls utan det blev bara lite suddigt. Sen fick jag titta på ett ljus hela tiden medan läkaren petade undan hinnan och sen kom själva lasern och jag fick stirra in i ett grönt ljus och i 11 sekunder som det tog och det luktade bränt vilket var äggviteämnen från ögat som brändes... Sen sköljde dom ögat med vatten och petade tillbaks hinnan och satte på en lins. Sen samma sak på det andra ögat. Det hela tog 5-10 minuter sen fick jag sätta på mig solbrillor och gå därifrån. Paul mötte mig och ledde mig genom stan och vi tog tåget hem, jag kunde öppna ögonen men försökte blunda hela tiden, såg suddigt. Innan operationen hade jag förresten fått 2 alvedon, 1 lugnande (vet inte om den funkade för jag var ändå skitskraj men man kan undra hur jag vart annars...) och sen en stark bedövning efter + bedövningen i ögonen alltså så jag kände inget obehag alls.

När vi vart hemma i nån timme, typ vid 3 tiden fick jag ta fler tabletter (bland annat en up in the ass oh yes :() och jag låg och blundade och ögonen började kännas obehagliga och rinna. De rann så sjukt mycket under de första dagarna och kändes så hemskt. Det gjorde ont och kändes liksom "konstigt" kunde inte öppna dem fast jag ville så det kändes liksom pressat. Klarade inte av nåt, låg och försökte att inte tänka alls så när Paul sa nåt till mig så började ögonen rinna bara av att jag lyssnade på det. Helt sjukt! Kunde alltså knappt öppna ögonen utan Paul/mamma fick bara dra isär dem när jag skulle få droppar ända från fre em till sön. Sjukt jobbigt, gick in i många väggar, tappade glas i golvet och tog på min byxorna ut och in ;) På fre-lör var det extra obehagligt för att linsen hade hamnat fel, vet hur det känns eftersom det hänt när jag använde linser. När jag försökte öppna ögonen kändes det att det var det som stoppade och gjorde ont. Men till på söndagen hade de lagt sig rätt och jag kunde öppna ögonen lite fast det gjorde jag inte så mkt. På måndagen var de inte mycket bättre utan kunde se lite bättre än utan glasögon när jag öppnade ögonen men orkade inte hålla dem öppna mer än en sekund typ. Vi åkte till sjukhuset och de tog ut mina linser med pincett (snacka om att vara stadig på handen) eftersom det var no way att jag kunde ta ut dem själv. Ena ögat hade fått ett sår så jag fick på en stor ögonlapp så det inte kunde öppnas men det andra kunde jag öppna och se med i några sekunder, såg bra dessutom. På tisdagen kunde jag öppna ögonen "halvt" de var svullna och såg ut som asiatiska ögon ;) Var trött i dem men såg perfekt. På onsdagen blev de bara trötta framåt kvällen och sen dess har de varit perfekta. Kan se hur bra som helst och de känns helt bra, så jäkla skönt och så värt pengarna! Nu ska jag fortsätta ta droppar 2 gr per dag i en månad sen är det helt som vanligt :)





Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emmy

WOW! coolt! måste vara en härlig känsla! min nästa fråga är - var f'n fick du pengarna ifrån haha shiit! men jag antar att det är värt det!!

2009-10-22 | 21:30:40
http://fiemma.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!