hinduismen

Håller ju inte på att läsa om hinduismen nu utan jag håller på att undervisa om hinduismen. Det är verkligen superkul ämne att jobba med för det finns så många intressanta (och knäppa grejer). T.ex. guden som ni ser på bilden som dom flesta känner till eftersom han har elefanthuvud. Huvudet fick han när hans pappa av misstag högg av sin sons huvud och frugan tvingade honom att skaffa ett nytt. Han sa ok nästa person som går förbi ska jag hugga av huvudet och ge till min son, och det råkade vara en elefant! Roligt va? Det är ju såklart svårt att förstå att folk tar dom här bilderna och gudarna på allvar, inte minst för eleverna men samtidigt finns det ju massa annat i hindusimen som är lättare att förstå och som är mer "normalt". Jag tror ju själv på Gud men inte på någon med elefanthuvud eller fyra huvuden... Men intressant är det iallafall :) Tycker nog att hinduismen och buddhismen är det mest intressanta och roliga att läsa och undervisa om, och sen kristendomen. Sist kommer islam vilket är lite knäppt eftersom det var det jag fick högsta betyg på haha :p

Som ni ser har jag mycket praktik i hjärnan, det är kul att vara där, det här är nästsista veckan och det känns ändå rätt skönt mest för att jag vill till skolan för att skriva klart min uppsats och sen få jullov ;) Imorrn är det tidig dag. Ska hemifrån halv 7, fy :(


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Mello

Vi tackar och bugar =D Det blev mycket klet men dem blev goda.

2009-11-17 | 12:08:03
http://melowna.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!