Torsdag med massa fika


Fotograf: Petra

Idag har jag varit hos Malin som är min gamla bästis, vi umgicks typ hela tiden mellan vi var kanske... 8 till 12 tror jag. Vi åt lunch där, ungspannkaka som är så himla gott och sen blev det fika. Massa fika som sagt, jag blir ju så överväldigad att jag känner att jag måste ta en av varje. Åt världens godaste kanelbulle med choklad, en biskvi och ett vaniljhjärta, allt hemmagjort. Bullarna var sjukt goda! Vi kom hem för en stund sen och jag har precis beställt 2 par glasögon från Favoptic, ett par vanliga såna där "smartglasögon" som är trendiga nu för tiden samt ett par pilotglasögon som jag ska ha med mörkt glas som solbrillor, det kommer vara underbart! Båda paren inklusive allt gick på 875 kr, snacka om att jag är glad! Dock har jag bara 850 kr kvar denna måndad :p men jag tänkte betala ena med denna månads pengar och ena med nästa, det dröjer ju ca 2 veckor tills de kommer också. Hade inte tänkt köpa några nya vanliga glasögon ännu men sen tänkte jag att det är lika bra, och mina fulisar har ju så mkt repor och jobbigt... Så jag längtar!

Känner att jag har skött denna månads ekomomi på bästa sätt! Betalade av ca 1500 kr av möblerna till mitt sparkonto, sparade 400 inför resan (lite men vad ska man göra...) och 300 kr inför vaxningen jag ska göra innan resan. Sen har jag shoppat lite, 2 tunikor och 2 koftor för sammanlagt mindre än 400 kr. Så går 400 till glasögonen och så har jag 400 kvar att typ leva av dvs. köpa chips/godis :p Känns så skönt att betala tillbaks pengarna jag tog från kontot när jag köpte mövlerna! Nu ska jag sätta på lite musik och läsa lite ur Bahadgavadgita eller vad sjutton den där hinduiska texten läser. Har redan läst den en gång men tänkte göra lite anteckningar nu så är jag typ megaförebredd inför seminariumet imorgon. Soligt är det också!




Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sarah

Ja visst är han! :) världens finaste hund.

2009-03-05 | 15:16:40
http://sarahcharlottefrank.blogg.se/
malin

Vet inte om det är en bugg eller något, men i några dagar nu när jag tittat in på din blogg så har all din text och dina bilder legat åt höger så att man inte kunnat se bilderna ordentligt. Men jag upptäckte nu att när jag klickar på kommentatorknappen så ser allt vanligt ut igen (nu när jag kommenterar)!! Det kan ju också bara vara min dator det är fel på...men tänkte iaf göra dig uppmärksam på det =)

2009-03-05 | 17:29:15




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!