Why did you have to go and make things so complicated?

Fotograf: Petra

Vet ni vad? Jag tror inte jag står ut med ett helt år (och en månad) till med att plugga till förskolelärare. Ärligt talat så tycker jag att det suger! Främst praktiken, söta barn visst men små barn är inte något som intresserar mig och jag kan aldrig någonsin se mig själv arbeta på en förskola. Sen pluggandet också, jag pluggar massor för att lära mig att "förstå" små barn och helt ärligt så tycker jag inte att det är en hel vetenskap. Det om något kanske säger att jag är inne på fel utbildning. Vad jag är sugen på är riktiga "utmaningar", att få utvidga mina ämneskunskaper lite också. Utbilda mig till engelska lärare, religionslärare. Lära mig att förstå och hur man utbildar äldre personer, ungdomar. För det är nog vad som kan vara en vetenskap tycker jag.

Det känns verkligen jättejobbigt nu för jag har alltså slösat bort ett halvår på förskolan när jag kunde ha pluggat till äldre åldrar. Jag skickade precis ett mail där jag frågade vad möjligheterna är för att kunna byta till äldre åldrar. Men jag har ingen aning själv. Kanske måste jag helt enkelt söka om till nästa höst, vad gör jag då? Hoppar av och försöker göra något annat ett halvår? Eller står ut? Så jobbigt detta! Men ett år till med förskolan, då är inte lågstadiet man får lära sig sedan någon tröst. Jag hör nog hemma på gymnasiet ändå. Bara jag skaffar mig lite skinn på näsan skulle jag nog klara det, och tycka om det. Hoppas detta går nu då.


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sandra

Åhh supersnygg bild ju!!



Svar: tack :) ja man saknar sommaren ännu mer med soliga bilder.

2008-11-29 | 04:09:27
http://froggie.blogg.se/
Lovisa

En semivegetarian är en vegetarian som äter fisk, men inte resten av köttet :)

2008-11-29 | 08:51:45
http://caffeineaddict.blogg.se/
Vanadesse.

håller absolut med dig. det ska va traditionell jul. allt annat e fult!



jättefin bld på dej :)

Anonym

sv. mja, ja visst är den :) fin bild :) händer idag?

2008-11-29 | 11:28:12
http://lindblommalin.blogg.se/
Mimmi

vilken fin bild :)

Svar: Ja, se den. Den var superbra!

Aha, då förstår jag. Ja, att hitta något inom media är sjukt svårt, vi måste dock inte ha praktiken inom media utan får välja vad som helst även om det skulle vara kul att ha praktiken inom media så tror jag inte jag kommer få tag på någon plats tyvärr.

2008-11-29 | 13:28:03
http://bubbelsnubbel.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!