Dag 13


What's your religion?

Det här tycker jag är en jättesvår fråga när jag ska vara kortfattad men hinner inte med så mycket så det blir så ändå. Jag har ju pluggat religion i 1½ år så det är verkligen ett intresse för mig, tidigare har jag kallat mig kristen men nu säger jag alltid att jag är agnostiker dvs. att jag inte riktigt vet om Gud finns eller inte, och det borde väl alla göra, för vem vet? Däremot känner jag nog att om man tänker logiskt så är det nog inte så troligt nej. Däremot vill jag inte alltid tänka logiskt just eftersom det är så deprimerande, visst vill jag att det skall finnas något mer efter detta liv. Och jag känner att jag tror på Jesus. Men hur som tycker jag religion är jättespännande och ett viktigt ämne att undervisa om i skolan, för att kunna förstå andra människor. Själv hoppas jag också jag kan studera mer om religion i framtiden och lära mig mer, finns så mycket spännande!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!