31 veckor

31 + 1


Det blir ju bara svårare och svårare att fota magen själv med iphonen, det är ju omöjligt att komma långt ifrån med kameran på framifrån bilden, därför det blir så nära! Nu har alltså ännu en vecka gått och vi är inne i graviditetsvecka 32, imorgon är det exakt två månader till BF! Spännande, spännande! Bebis var så vild därinne igår när jag skulle sova, jag förstår inte riktigt vad han gör, om det är händer eller kanske armbågar och hela armar som han trycker på med! Nu är det nästan inga sparkar längre utan istället att han trycker och drar med handen längst mer magen. Det känns ju mycket mysigare än sparkar egentligen för att man verkligen känner att det är en liten hand eller fot och man kan följa den både med sin hand och med blicken. Nu har jag också börjar känna större delen av rörelserna ut emot sidorna av magen vilket är nytt, tidigare var det mer in mot mitten. Bebis väger ju ungefär 1,5 kilo nu så han är ju ganska stor! Jag lider inte direkt av några gravidsymptom nu, visst blir jag anfådd och trött lättare och är inte lika smidig när jag går men det är inte så farligt än så länge. Har fått en del hugg ner mot bäckenet som gör riktigt ont när han trycker på där men det är inget man inte kan stå ut med. Sen är det inte direkt något mer, jo såklart att man är kissnödig typ hela tiden men det har blivit en vana nu. Lustigt det där hur bebis när han var några millimeter stor fick mig att må så sjukt dåligt (illamåendet) hela tiden och inte nu när han är så pass stor. Hormoner, hormoner...

Jag längtar sååå mycket
tills jag får se min bebis, det känns så sjukt overkligt att det lilla jag har där i magen växt sig från att ha varit en liten plutt på några millimeter och nu är en egen liten människa som jag skall föda ut. Haha jag har fortfarande svårt att greppa det! Det är ju supermysig att känna bebis därinne i magen och han är hela tiden "med" men nu vill jag ha honom här på riktigt ändå. Förhoppningsvis går ju de här två månaderna snabbt :) Idag är det en vecka till min bebis pappa kommer hem också! Han har ju varit borta längre än det är kvar så tiden lär gå snabbt nu när vi är tillsammans också!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Camilla - Vardagslycklig

Jag pratar med min varje dag nu och förklarar att det är helt ok att komma lite tidigare. Tycker det är lite taskigt att dra ut på det nu, i och med att h*n redan varit på väg ut i v 30, hehe :)

2011-09-06 | 12:39:25
http://vardagslycklig.blogg.se/
Hanna

Gud vilken kula du har :O den är så himla rund och fin , min har mer börjat bli tung och hänga nu på slutet hehe .. Jätte fin var du i magen iaf :)

2011-09-06 | 12:41:35
http://hannamollers.blogg.se/
Michelle von Walden - Gravid!! <3

Hehehe jaaa de är ju skönt att få rena kläder och att man sen slipper ha tvätt hängande i lägenheten ;) Skönt att ni bor längst ner, fyfan för att få ner vagn och grejer sen från 3e våningen. Haha får ha vagnen i källaren och ha liggdelen i lägenheten :P Kommer aldrig kunna bära vagn + bebis ner för alla trappor ;)

Michelle von Walden - Gravid!! <3

Jaaa jag älskar Newbie, kommer handlas mycket därifrån sen tror jag ;) Vet ni vad ni ska få än eller väntar ni tills han eller hon är född?? :)

Sandra, Colins mamma

Åh tack så mycket. Vilken fin mage du har!

2011-09-06 | 21:35:14
http://sandrahupdate.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!