hemma från bb!

 

Nu är vi hemma från sjukhuset! Äntligen fick vi komma hem igår, jag hade fortfarande ökad risk för infektion trots all jäkla antibiotika de sprutat in men det hade iallafall gått ner så nu får jag äta antibiotikapiller iställlet. Jag var verkligen så trött på att vara på sjukhuset, 5 nätter blev det ju där. Vi kom iallafall hem vid 2-tiden igår. Natten till igår var ingen lek direkt, fick nog sammanlagt tre timmars sömn, jag gav helt enkelt upp att försöka sova. Hade ju Nathan på bröstet och kunde bara ligga på rygg och fick så sjukt ont av den där sängen, jag sover aldrig på rygg annars heller... Anyways, i natt sov vi sköööööönt i vår egen säng. Nathan fick sova med oss, egentligen vill jag att han ska vara i sin egen säng men det tror jag kommer bli svårt! Dessutom var jag för trött för att hålla på att gå upp och så, han sov iallafall bra och vi med. Han vaknade och gnydde en 5 gånger allt som allt och då fick han amma och så sov vi vidare till halv nio. Sen var jag och hämtade mina tabletter och köpte amningspump, ska börja redan nu så han blir förberedd, om några veckor börjar jag ju jobba helgerna.

 

Igår kom bebis mormor, morfar, morbror och gammelmormor&gammelmorfar och hälsade på. Jag var så sjukt trött men det var så mysigt att de fick träffa Nathan. Mamma var ju med honom en stund redan på sjukhuset när jag var på uppvaket, surt att jag inte fick vara med, hade velat se henne då hehe :) Det var iallafall supermysigt och Elliot var så excited! Var spänd över att se hans reaktion och han blev helt till sig och tyckte bebis var så söt och ville hålla och pussa (lite för mycket till och med :p) och när mamma sa att Nathan var hungrig och ville tutta drog Elliot upp sin tröja för att amma haha så sööt :) Men det var också en väldigt konstig situation, med en liten bebis blev ju Ellliot helt plötsligt "stor", jag som hela tiden sett honom som min lilla plutt. Konstigt det där! Och måste vara konstigt när man får syskon till sina barn, eller kanske inte... Anyways! Jag har suttit här med bebis i famnen en och en halvtimme för han har vägrat sova i sin säng, vaknar så fort jag lägger ner honom och gallskriker. Lyckades iallafall äta pizza och kolla bloggar med ena armen medans. Det är ju dock ett måste att se till att han kan sova i sin egen säng, han blev väl bortskämd från bb när han låg i famnen dygnet runt, det är ju mysigt men inte särskilt hållbart... Nu la jag honom iallafall precis i sin säng och ännu har han inte vaknat, bloggen fick första prioritering då hehe ;) Blir nog färre uppdateringar nu tills han har vant sig lite vid att vara hemma...

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Rebecca

Aw så söta bilder :) Dem gjorde min dag (a)

2011-11-28 | 10:32:42
http://ackelina.webblogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!