bb-väskan är klar :)

Nu har jag fixat med bb-väskan (eller nej väskorna) och eftersom det är många andra gravida och så tänkte jag bara nämna vad jag valt att packa. När man läser på olika sidor med tips som jag gjort blir det en vääldigt lång lista på vad som skall med, och ja det känns lite som att det är bättre att ta med för mycket än för lite liksom.

I bebis väska har jag med två ombyten kläder och en pyjamas. En mössa som han kan få på sig när han precis fötts, annars sätter de ju på ett par kallingar på huvudet ^^ Två par strumpor, overall och mössa till hemfärden. En snuttefilt och en filt till vagnen och så en blöja, blöjor och hygienartiklar får man ju annars på sjukhuset. Tror det var allt!

Till mig har jag med ett ombyte med mjukis och t-shirt, amningsbh, lite underkläder, innetofflor och sockor. Har svårt att tänka att jag kommer använda de där innetofflorna så mycket men alla har nämnt det så jag tog det för säkerhets skull. Morgonrock tyckte jag kändes lite överdrivet och framförallt som att det tar överdrivet med plats för att packa ner... Papper från sjukhuset såklart och sjukhusbrickan! Ska se till att lägga till någon stor tröja eller något som är bra att amma i på sjukhuset också! Sen är det necessär med grejer som måste packas ner precis innan man åker, lite smink, hårborste, ipod och sånt som jag skrivit upp ^^ Och inte att förglömma: två kexchoklad!!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


JOHANNATY

Men åh, jag tycker verkligen att det är det finaste namnet och jag är så glad att vi valde det :)

Förstår att du måste längta nu, vet du vad det blir?

2011-11-02 | 17:58:48
http://johannaty.blogg.se/
caroline

Jag levde i deras rockar på sjukhuset.. det plus en tjocktröjja. sen inte så mycket mer.. våran lilltjej fick mest vara naken :D sen fick hon kläder när vi åkte hem.

2011-11-02 | 21:22:53
http://ilbeyourcommander.blogg.se/
Sofia

Ett tips som jag fått att ta med är två sådana värmeriskuddar =). Det ska vara bra med två så man kan ha på mage och rygg samtidigt =).

2011-11-03 | 14:17:31
http://sofialb.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!