livet på bb

Satt och kollade på Livet på BB, tyckte inte så mycket om paren som var med men ändå så häftigt att se när deras bebisar till sist föds! Jag känner mig inte rädd för förlossningen än så länge iallafall, det verkar däremot väldigt läskigt att behöva göra ett kejsarsnitt och sen är det av vad jag hört fruktansvärt jobbigt efteråt då det ska läka. Jag har ju fördelen att jag var med på förlossningen när min lillebror föddes så jag fick verkligen vara med in the moment och se iallafall ett exempel på hur det kan gå till och det var verkligen häftigt! När Elliot föddes är det hittils grymmaste ögonblicket i mitt liv och det lär ju vara en helt ny nivå att det är ens egen bebis man själv föder och sen har där hos sig, tror inte det går att föreställa sig... Jag och Andres har bestämt att vi vill ha med min mamma under förlossningen också, känns naturligt då jag var med på hennes och så känns det bra då han inte pratar någon svenska så kan jag ändå ha någon som liksom kan ha "koll" så jag inte behöver känna att jag behöver ha allt på mig hela tiden då jag kanske är helt uppe i smärtan, usch usch. Även om jag nog kommer bli rätt så skraj när det väl är dags för förlossningen så längtar jag tills den dagen! Men de här tre månaderna lär ju gå snabbt :)

Idag har jag annars inte gjort mycket alls, jag har rensat ur alla köksskåp och diskat allt porslin, upptäckte att ett set glas jag inte använt har fungerat som bo för typ silverfiskar eller något och dem ställde jag bara åt sidan i sin kartong och bävar mig för att typ skölja bort dem eller något, så jäkla vidrigt ju! Sen var jag och handlade på Willys Hemma som är lika dyrt som andra kedjor men fuskar genom att ha Willys namn så man tror det är billigt :/ De hade iallafall Pepsi 1,5l för 7 kr inklusive pant, blev väldigt exalterad kan jag säga haha. Och förbannade mig över att jag inte kunde bära hem så tungt så imorgon tänker jag gå och köpa fler! Sen har jag suttit och läst i historieboken och ska nog lägga mig och läsa lite till innan jag somnar. Igår läste jag också innan jag sov och det var ingen bra ide för sen när jag började somna och drömma så drömde jag bara att jag läste boken med massa namn på gamla kungar och viktiga män och det var en sån här skitjobbig dröm haha. Jag har faktiskt haft väldigt jobbiga drömmar överhuvudtaget de senaste veckorna, allt verkar ju vara biverkningar från graviditeten så jag skyller väl på bebis där också ;)




Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Mellie

Lycka till med bebisen!

2011-08-11 | 00:16:17
http://modeapa.blogg.se/
Aya badawi- Sweet 18! ♥

Hoppas du haft en fin dag!

Godnatt :*

2011-08-11 | 01:37:30
http://ayahbadawi.blogg.se/
Maria - med bebis i magen ☆

Låter smart att ha med mamman :)

Jag skulle ha med min om det inte var för att jag veeeet att hon skulle ta över "showen" :p Sami skulle få sätta sig på en stol och vänta tills det var över :p hon menar väl men kan bli lite för ivrig haha. hade jag varit ensamstående hade mamma varit perfekt att ha med sig :)



tycker ofta att paren i det där programmet är hemska. pappor som inte alls bryr sig om mammorna, mammor som är dryga. men gråter ändå varje gång barnen kommer, det är så mäktigt :) roligt att du redan varit med på en förlossning! den förberedelsen hade jag också gärna haft :)

2011-08-11 | 08:41:34
http://fashionstars.blogg.se/
caroline

Kollade också på livet på bb.. man blir lika gråtfärdig varje gång.. håller med dig, jag bävar inte så mycket för en förlossning, men däremot så vill jag inte ha kejsarsnitt... dels för efterläkningen.. och dels att alla muskler kapas vid det området.. nej.. naturligt hoppas vi på..men med min tur brukar det aldrig bli som jag vill.. hehe.. ha en bra dag!

2011-08-11 | 11:58:47
http://ilbeyourcommander.blogg.se/
Camilla

Vad häftigt att få vara med på någon annans förlossning. Även om man slukar förlossningsprogram på tv så kan jag tänka mig att det är svårt att förstå hela processen om man inte varit med om det.



Det där med att drömma mycket verkar absolut vara något som hör ihop med graviditeten, jag har aldrig drömt så mycket och galet som jag gör nu :).

2011-08-11 | 12:19:15
http://vardagslycklig.blogg.se/
felicia - 19 år och mamma

jag fick göra kejsarsnitt! var livrädd först, men det gick förvånadsvärt bra =)

2011-08-11 | 23:55:47
http://ettheltnyttliv.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!