27 veckor

27+0

 

Det ser så jäkla kul ut nu för det är verkligen en "kula" på magen och där dem tar slut, på sidorna precis under brösten är jag så smal och det ser helt stört ut haha :p Ser nog ingen skillnad från de två senaste veckorna heller men magen känns superstor nu och det är bara kul :) Inte det lättaste att fota sig själv med iphonen dock kan jag lova! Nu är bebisen 36 cm lång och väger ca 875g. Sjukt hur snabbt det har gått ändå! Nyss var han ju typ 10 cm! Och visst verkar han ha sina bestäma sovtider vilket nästan alltid är mitt på dagen ungefär 11-5 som han inte rör sig så himla mycket men både morgon och kväll är det ett himla liv där inne :) Och bara för att jag skrev det nu så började han sparka, okej då, kanske inga bestämda sovtider ännu då... Det är ju så mysigt när man känner hur han rör sig där inne och det är verkligen sant att hela graviditeten känns så mycket verkligare sen bebisen började sparka, innan var det verkligen svårt att förstå och nu känns det som att sparkarna också är beviset på att bebisen mår bra därinne som man behöver för att inte oroa sig :) Nu tycker jag dock tiden börjar gå liite långsamt igen och vill gärna vara i vecka 30 nu så det åtminstone bara är 10 veckor kvar... Men men 13 weeks to go!





Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Camilla - gravid med 1:an

Wow vilken härlig kula :). Min bebis har legat så långt ner hela tiden så den syns liksom inte så mycket upptill som din gör.



När jag var hos BM för några veckor sedan uttryckte jag mina funderingar kring varför bebisen aldrig tycktes sova, eftersom den rörde sig HELA tiden. Då sa BM "fast den rör ju sig fast den sover". Det hade inte jag haft en tanke på, men det är ju klart att den gör det, hehe!

2011-08-08 | 16:11:40
http://vardagslycklig.blogg.se/
Maria - med bebis i magen ☆

jag tycker att magen din ser större ut sedan förra veckan! :)

tycker också att det kan se lite roligt ut på mig :p ibland syns mina revben som visar att jag fortfarande är smal. men jag känner mig allt annat än smal när man ser den växande magen haha



visst är sparkarna underbara! riktigt beroendeframkallande :)

2011-08-08 | 18:03:03
http://fashionstars.blogg.se/
Ylva Lee - Mamma till Lily

Verkligt? Vänta bara tills du fött honom och ser bebisen för första gången. Kommer vara så overkligt och verkligt på samma gång att du kommer inte tro det sj :p Sen tittar man ner och så finns inte den magen där längre, helt obegripligt!

2011-08-08 | 22:13:54
http://shuang.blogg.se/
sofia

Fin magen =). Håller med om att det otroligt härligt med sparkarna. Förstår dock inte vad hon gör ibland. Hon skrämde mig i lördags när jag skulle somna med en jätterörelse. Jag blev typ klarvaken och fattade ingenting först. Sen kom jag på att det var lilltjejen =P

2011-08-09 | 18:05:00
http://sofialb.blogg.se/
Erica

Vilken fin mage du har!

2011-08-09 | 20:17:00
http://ericanygrenbackman.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!