Perfectionism is self abuse to the highest degree If eveything has to be right, something ain't..

 

Har ju inte ens visat min outfit från England! Eller en typisk skoloutfit då. Och mina fina naglar som jag hade då! Jag ska nog köra på något liknande imorgon när praktiken börjar, har insett att det kanske inte är så jäkla smart att använda samma kläder som sina 15 åriga elever utan genom sin klädstil kan man visa att man är lärare. Imorse hade jag lite ångest om man säger så. Hade superkul i natt, fick för mig att jag vill gå ut när jag kom hem från bion igår och hade tur då ett gäng skulle till La isla där jag fick dansa cumbia tills de stängde och sen fortsatte det i en studio och var hemma vid sex imorse. Fyra timmars sömn och massa att göra i dag ledde då till ångesten. Vet inte hur men jag har fått så jäkla mycket gjort idag. Dammsugit och städat, fått bort all skräp och kartonger, gjorde ordentlig mat (tog en tupplur på 10 min men kunde inte sova för jag var så hungrig), tränat veckans hårdaste pass som ger ångest bara det och jag har redan träningsvärk och nu har jag tvättstugan och är nästan klar. Gjort fruktsallad och allt som är kvar nu är disken ;)

 

Imorgonbitti innan skolan får man veta vem som ska styra Sverige de närmaste fyra åren och jag känner mig nervös. Haha det känns rätt skumt men jag antar att nu när jag bestämt vad jag röstat på så vill jag ju att de ska vinna också! Jag röstade på folkpartiet efter att ha vägt mycket fram och tillbaka. Jag känner att jag som blivande lärare gillar deras skolpolitik och jag känner att alliansen känns mer framåt för Sverige än de rödgröna. Har också en lite jobbig känsla som är att tiden går så jäkla fucking fort. Dagarna, veckorna, helgerna. Jag undrar vad det är som ger mening i vardagen? När man hade den där speciella personen så var det så enkelt för det var bara det som gav mening men nu är det mest osäkerhet där istället. Något som jag vet ger mening är iallafall min fina familj och speciellt Elliot, han är så jäkla underbar. Ska se till att åka dit i veckan också. Imorgon börjar jag som sagt praktiken och det skall bli superkul! Jag gillar verkligen min handledare och känner att nu efter England så kan jag komma dit mycket mognare och säkrare än för ett år sedan. Sedan ska jag träffa Carolina och förhoppningsvis ska vi träna ihop (ja jag försöker frälsa alla nu när jag själv är frälst) och på tisdag ska jag ha myskväll med Kim, Pascal och Maggie dvs massa godis och tacos!

 

 

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!