Där elden falnar men fortfarande glöder



Vi hade allt, och friheten var ännu inte stulen
och vi visste ingenting om verkligheten,
vi sökte i det stora efter svar
Så många illusioner som har rasat och så långa vägar kvar

Du har vunnit och förlorat, du har sett dig själv i spegeln
Du har vaknat i fel säng, du har vart kär
Och framtiden väntade som en farlig gåta
Man har bråttom dit, sen är man där

Jag trodde att jag visste vem jag var och vad jag ville
Men nu skulle jag inte välja dom orden

Vem som helst kan avge tomma löften,
och göra hål där de lovar och svär

Det är lätt att hålla käften, och svårare att säga som det är


 

 

 

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!