Hey Gorgeous, I Mean Flawless, Well, That's What U R, How I See It Is How I Call It

Jag älskar ju verkligen musik, ända sen jag var 5 och det var Spice Girls, Backstreetboys, Aqua och Hanson som var the shit. Min favoritmusik måste nog vara hiphop-r'n'b-ish låtar men har inte funnits mycket nytt på lång tid så jag har börjat tröttna men nu i år har jag upptäckt flera nya superbra r'n'b skivor som kom ut under förra året (lite efter jag vet. skyller på att jag varken har mtv eller lyssnar på radio...) Tänkte dela med mig av dem nu iallafall, så om ni är into rnb lyssna, ni kommer älska det! Raquelita som är fucked up av reggeaton kan ju gå vidare... :( Första länken är till den bästa skivan jag hört på läänge Pleasure P's The introduction of Marcus Cooper. Läste precis att snubben tidigare var medlem i Pretty Ricky (haft typ nån enstaka bra låt, dem som hade en video med maskeradtema) men han är ju grymt bättre solo. Hela skivan är iallafall grym! Nummer två är The Dream, han har barn med sångerskan Nivea men nu är han gift med Christina Milian (vilket paaaar...) Första låten jag hörde med honom var på Snoops Gangsta Luv där han verkligen äger och hans skiva Love vs Money har också flera grymma låtar. Hans röst är verkligen speciell. Den sista är Trey Songz och honom har man iallafall hört på radion ihop med Drake i I invented sex som är asbra men bäst är han med en av mina favoritrappare sen jag var 14, Fabolous i Say aaah. Den låten är en sån där jag kommer spela sönder flera år framåt I know it haha. Har precis tankat skivan och håller på att lyssna på den nu, inte lika bra som de andra men den chillar. Pleasure P ska tydligen också släppa en till skiva i år så jag ser fram emot den! 

 

Sen kan jag ju inte skriva ett inlägg om r'n'b utan att nämna låten jag upptäckte och sen spelat sönder i över en månad, Bedrock! Den är ju så jäkla bra asså, en typisk becky-låt. Den är helt perfekt helt enkelt, med en skön video också så jag lämnar er med den. Hoppas på mer ny bra musik under 2010, vill ha Pleasure P's skiva och sen får gärna Chingy släppa en ny!



 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!