Ecuador: Quito: Linbanan

I Quito som är Ecuadors huvudstad och staden där Paul bodde var vi ju den största delen av tiden och därför får jag dela upp alla olika grejer i sina egna inlägg! Jag börjar med vårat besök på "linbanan" som var helt enkelt en ny linbana som de hade byggt. Den ligger egentligen mitt i staden. Först tog vi taxi en bra bit upp på berget och sen finns linbanan där som såklart var extra dyr för mig som är utlänning, haha de är jättefula där med sånt! Turistutnyttjare! Iallafall, man åkte i en sån där stor glaskupol som ni ser på första bilden som är tagen en bit upp i linbanan. Det tog rätt lång tid typ 10 minuter tror jag och det var riktigt fin utsikt som ni ser! Den andra bilden är tagen uppe på berget. Där kunde man gå en bra bit också vilket vi gjorde, det var mycket uppför så jag blev helt slut. Plus att luften var ju extra tunn däruppe, Paul fick näsblod men jag kände inget speciellt. Vi gick iallafall runt där uppe och tog en massa foton, det var riiktigt svinkallt där uppe! Stor skillnad mot nere på "marken" som i och för sig också ligger väldigt högt upp... Grymma views där uppe från iallafall! På den sista bilden ser ni mer av the view då jag riktade kameran lite mer neråt. Det man ser längst ner på bilden (nedanför berget precis) är ett litet tivoli som heter Vulcano park. Dit gick jag och Paul och hans kusin som var med oss sen och åkte lite grejer. Åkte vikingaskeppet som är min favvo, bergodalbanan och nån mer grej. Sen när vi skulle ner från stället var det lite svårare att få taxi! (problem som vi hade flera gånger när vi var uppe på sevärdheter) men till slut gick det :) Det här är något man bara måste göra om man skulle besöka staden!

 

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


D a n i e l a

aa det var jättekul! :D Åhh va bra, för den filmen var sååå himla rolig!! hoppas du tycker om den:)



go'natt, kram =)

2009-09-13 | 22:05:58
http://danielaelisa.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!