Ecuador: Quito: La Basilica

 

Min favoritkyrka i Quito på både in&utsida. Redan innan vi besökte den visste jag att den skulle vara min favorit för den var så vackert byggd. Hade ju sett den från olika platser tidigare eftersom den är så stor. Hit gick vi iallafall med de vanliga kusinerna som blev våra guider i alla kyrkor, hade så himla kul med dom. Först gick vi och kollade inne i kyrkan lite, där fanns inte så mycket att se för det var inget museum som de andra. Sen skulle vi klättra upp i tornet och för att komma dit fick man gå på en fett smal hängbro haha och sen klättra uppför en smal stege och jag ba shiit. Men tro mig det var inte det värsta! Sen när vi skulle upp i själva tornet är det fett smala stegar som är i princip mitt i luften fast med delar av taket under. Haha fy fasen alla vart typ skraja och mest jag. Det var jättefint däruppe men det värsta var att ta sig ner, det var såna här smala trappsteg ni vet haha. Sen gick vi över till andra sidan och klättrade upp högst uppe i klocktornet, ascoolt. Där var det mest vanliga trappor som tur, men en del såna där smala jobbiga också. Den andra bilden är tagen från ett annat utsiktsställe i stan som ni ser och på den sista bilden ser ni Panecillo i bakgrunden, coolt att man alltid ser överallt när man är uppe på de där ställena. Ahh jag längtar faktiskt tillbaks när jag ser bilderna, sån himla fin stad om man bortser från smogen (big problem) och maten (wää).

 

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!