a bit homesick

Just nu har jag lite hemlangtan. Jag saknar; (i obestamd ordning) men det borjar med;
1. Elliot och mamma. (och resten av familjen ocksà! men mest elliot.)
2. Toalett. Min egen toalett. Som man kan skita pa och vara glad. (ej skamt)
3. Mat, typ spagetthi och kottfarssas, stuvade makaroner och kottbullar, vad som helst som inte ar ris och kyckling nastan!
4. Chokladbollar (delicato)
5. Marabou. Borjade nastan grata nar jag sag en marabou choklad de hade tagit med sig i present i gar. 200 gram. My love.
6. Min sang. Mitt duntacke och min skona fyrkantiga kudde! (alla kuddar har ar avlanga.?!)
7. Mina klader, har bara tagit med mig jattelite klader hit och dessutom de fulaste!

Mest mest mest av allt saknar jag min fina prins Elliot. Kollade pa min egen blogg nu och sag bilder jag tagit pa honom innan jag akte. Han ar sa sot och jag saknar honom sa jakla skit mycket... Ringde och pratade med mamma i forrgar men jag blev bara ledesen och kunde inte saga nat for jag skulle bara lata konstigt eftersom jag blev gratfardig haha. Min lilla elliot har lart sig att ga nu och springer nastan, han gosar med ssk och sager halla. Vad snabbt det gar alltsa... En halsning till alla er dar hemma som tror att jag chillar fett i heta latinamerika; do not be fooled! Jag ar uppe i bergen, the mountains, det ar kallt har you see? Ingen sommar. Vadret ar valdigt oforutsagbart, precis som Paul varnat mig. Det borjar med stralande sol, gar ut med bara klanning och solen varmer. Men ratt som det ar andras himlen och det blir aska och spo regn och da menar jag SPO regn. Det ar inte alls varmt har, egentligen ar det varmare i Sverige nu (nastan) pa sommaren men solen varmer mycket har. Nar den ar framme dvs. Sa bli inte besvikna nar jag kommer hem utan varldens solbranna, do not be fooled. Galapagos daremot var precis som ni tror, paradis! 30 grader och sol sol sol. Och det ar vinter dar nu haha.

Var inte meningen att jag bara skulle klaga, jag har det bra har tro inte annat men jag ville bara skriva av mig for jag saknar mina bebisar (elliot och toaletten) sa mycket! Men jag har blivit lite dalig i magen, hor du det melowna?! har i otavalo, jag kande pa mig det for maten ar inte som hemma alltsa. Inget farligt men det har inte vart sa kul och darfor vill jag tillbaks till quito nu (the big city) for att enbart ata kfc och pizza hut dar. Har atit som en mus har alltsa. Vet ni jag tror jag till och med gatt ner i vikt och jag vill absolut inte forlora min rumpa och mina ben sa jag ar i starkt behov av pizza, cola och chips (det ar det som gett mig den har kroppen halla?!). Vill ni veta nat kul iallafall? Igar gjorde jag varldens fynd nar vi var i en annan indian stad. Kopte en stor handvaska i akta skinn for motsvarande 280 kronor :) Made my day. Kan inte sluta smeka vaskan och titta pa den. Sa fin. Sa fin.



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


melowna

Stackarn! Det suger verkligen att inte ha sin egna toalett. Drick mycket vatten så hoppas vi här på att det ska gå över =)



P.S Du glömde kanelbullar på din lista! =P

2009-06-23 | 09:20:21
http://melowna.blogg.se/
jessitanni

du kan ta det alldeles lugnt rebecca, jag tar god hand om dina kläder ;) he he he

2009-06-26 | 21:48:05




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!