EU-valet

 
 
Blev världens största bild, men alltså, nu har jag haft Mac i 2 år och fattar inte hur man kan förminska bilder, alltså man kan ju inte dra dem på så sätt som man gör i Pc eller? Iallafall! Jag gjorde det här testet i Aftonbladet och vart rätt nöjd med mina resultat, att de som matchar mig sämst var Sverigedemokraterna, det kunde man väl kanske misstänka men nu är det ju andra frågor än bara migration och det syns där med :) Sen att moderaterna och socialdemokraterna är typ samma pekar ju verkligen på en viktig fråga inför valet i höst, det är svårt! Har iallafall röstat i Europaparlamentsvalet nu, har kollat på två delar av Kodjos program inför det i SVT och det är skitbra! Han är väldigt pedagogiskt, roligt program, viktiga eufrågor; mat, miljö, migration etc. Så har man fått lära känna alla partiers huvudkandidater lite också! Jag hade tänkt på Folkpartiets men sen tyckte jag inte om henne så mycket i hennes svar vilket avgjorde för mig. Ett av de stora problem som Europa står inför som de tog upp är befolkningsminskningen, eller Europas befolkning blir äldre och när vår generation går i pension så kommer det helt enkelt inte finnas tillräckligt många arbetande för att betala våra pensioner om det fortsätter som nu. De flesta såg att lösningen på detta är i två steg, dels invandring och dels satsningar på jämställdhet som gör det lättare att skaffa barn och ändå jobba osv. Men sen när det var SD's tur att svara på vad de tycker man skall göra åt detta problem så säger hon helt enkelt att nej vi ser inte att det finns nåt problem, så har det varit länge, så om det skulle finnas nåt problem så skulle vi titta på en lösning först då ????? Alltså folk som röstar på SD, en sak är att vilja ha minskad invandring (vilket jag iofs också är emot) men att partiet sen verkar bestå av korkade personer som inte ser de problem som finns inom Europa, vad ska de allvarligt talat tillföra till EU's gemensamma politik? Annars tyckte jag att de flesta partiers kandidater var både karismatiska och hade bra svar på det mesta, däremot gillade jag inte MP's kandidad, hon hade ett sätt att framföra sina åsikter som kändes väldigt arrogant vilket känns lite synd. Men men, rösta i EU valet! 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!