4 månader

 
Nu är de här småskruttarna redan 4 månader! Det blev de igår den nioende, eller så blev de 16 veckor redan för snart två veckor sen så när de var 16 veckor började jag med smakportioner. Tyckte det skulle vara kul att börja och så vill jag att de ska äta ordentligt innan vår långresa i vinter, så man inte behöver strula med det som vi gjorde med Nathan. Känns som att det kommer gå fint med dessa två :) De fick först smaka katrinplommonpuré och det var ju en del grimarser i början men direkt lite som gick ner. Cameron blev sen väldigt förtjust efter några gånger och ville bara ha mer och mer, blir galen när skeden försvinner. Nu har Damien börjat bli likadan så imorse satt jag och stressade för att få i båda vad de vill haha. Nu har de smakat banangröt, har gjort smakportion som de delat på då jag tycker de är rätt stora. Men from imorgon tänkte jag göra en hel portion som de delar på och sen gradvis öka såklart. 
 
Tänkte skriva lite om hur dagarna ser ut här hemma för bebisarna nu. Morgon är runt 06,30 för det mesta. En av dem brukar vakna medan en sover en liten stund till, behöver ingen väckarklocka för jag väcks alltid av joller! De brukar båda amma runt när de vaknar också. Brukar klä på och byta blöja så fort jag kan innan storebror vaknar, sen följer de med till köket o sitter i babysitter medan vi äter, sen spjälsängen en stund medan vi gör oss iordning för att gå, ibland blir det lite skrik och panik och ibland någon som vill amma en gång till vilket är sjukt jobbigt när man ska iväg, men senaste veckan har det varit väldigt lugnt. Ibland somnar de till vid halv 9 och annars somnar de alltid i vagnen när vi går ca 8,40. De sover då ungefär 45 min tills vi är hemma igen. Då ammar de en gång och sen blir det gröt straxt efter 10. Vid 11 blir det flaska på 130 ml (nu måste jag nog minska den pga gröten, annars är normalr 160-200 per måltid runt deras ålder). Normalt somnar de båda då men en vaknar efter typ 5 min och håller mig sällskap, sen behöver de sova och äta 1-2 ggr till innan vi går vid halv 3. Det optimala vore om de sov typ 11,30-13 och sen var vakna tills vi gick. Sen sover de i vagnen 45 min ungefär till. Sen hem och amma, sover de en tupplur till innan 19 då det är läggdags och flaska! <3
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Maria

vad stora de börjar bli! :)

sv; ja imorgon får hon gärna komma! de stänger nämligen av strömmen hemma hos oss imorgon mellan 10 - 15 så jag kommer inte ha någonting att göra - haha!

2014-11-10 | 14:34:07
http://fashionstars.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!