pysseldag

 
Idag blev det en riktig pysseldag för oss, imorse fick jag för mig att göra trolldeg, de gjorde nämligen det på Bolibompa och såg hur lätt det faktiskt var ^^ Så jag och Nathan gjorde degen (mycket viktigt att han får hälla i allt och röra om) och så satt vi o gjorde olika former o sånt. Han ville dock mest ha hjälp så att det faktiskt blev mer en degklumpar haha, sen blev det mer lek med degen nu på em och så fingerfärg för första gången! Han tog ju slut på två brukar direkt, tur att jag inte tog fram mer, väldigt kladdigt men kul iallafall ^^ Och okej då det var kanske jag som kladdade honom i ansiktet för bildens skull haha.
 
Jag tror verkligen att det där med pysslande är nåt som hjälper (flickor) när de börjar skolan, de är vana vid att sitta och pilla, rita osv medan pojkar mer uppmuntras till vilda lekar. Och det är sån skillnad, Elliot hade med sig ett svärd efter riddarkalas och Naty började direkt slåss och jaga argt, så ger man honom ett svärd i handen blir han direkt agressiv medan han kan sitta o pyssla hur länge som helst med klistermärken o sånt. Jag har alltid varit väldigt pysslig och mamma har alltid haft massa kul hemma, nu är ju Naty liten men i framtiden blir det pärlplattor o annat pyssel! Sen läsning också! Nu har jag ju förmågan att bli så trött att jag nästan somnar så fort jag sitter ner bekvämt men en lässtund har vi varje dag iaf, och kommer verkligen försöka satsa 100% på att Naty (o bebisarna såklart) utvecklar ett intresse för läsning, jag är helt säker på att jag kan tacka all min "talang" för skolarbete som gått lätt för hur mycket jag läst som barn och tonåring, och det kan jag i sin tur tacka mamma för, som läste så mycket för mig när jag var liten :) 
 
Mamma var förbi en liten stund och sen kom min favoritmoster och lämnade massa hemlagad mat! Haha hon har läst i bloggen att jag är så trött på att laga mat och räddade mig <3 Så gulligt! Har precis ätit en jäkligt god lasange tack vare henne :) Nu är klockan snart 8 och tröttheten börjar komma, men då kan jag säga att igår hade vi redan lagt oss vid 8 så det är rekord :p Sov nästan en timme idag med Naty, så välbehövligt!
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!