Kalasfika och dagen

Bananmuffins gjorde jag efter ett recept jag hittade på en blogg när jag googlade, ett av de första som kommer fram. Så jäkla gott, jag åt bara en när de kom ut ur ugnen men både den och smeten var supergod, med två mosade bananer och lite kanel. Och jag trodde inte jag skulle gilla dem eftersom jag mest är en chokladtjej. Men de rekommenderas verkligen. På några hade jag grädde och sockerkulor (sånt som ingen gillar att äta men ser ju fint ut och jag impulsköpte dem till kalaset), några med bara banan och några med Philadelphia marabou som faktiskt är en mindre god version av Nutella typ...
 
Marsmallow och chokladmuffins gjorde jag efter ett recept där folk kommnenterat att de såg så hemska ut när de var klara men var goda. De såg verkligen fula ut också ^^ De var helt okej i smak, med choklad och marsmallows i och så försökte jag rädda utseendet genom att ha på minimarsmallows och så marsmallowfluff på några. Fluffet var ju visst gott och inte för sött och sliskigt som syrran sa men då gillar jag ju sött också!
Är sjukt nöjd med muffinsträdet som jag hittade på Tårtdecor tror jag... 179:- spänn men det la jag undan så det kan användas igen. Med det följde en del av formerna och så dekorationerna jag har i också. Det passade ju så bra till temat så jag var tvungen att ha det! Där har jag också kladdkaksmuffins som jag gjorde efter ett recept från en annan blogg och de var sjukt goda (tryckt i mig tre stycken idag... ja det blev lite fika över ja) och så citronmuffins med hallonmousse på. Grädden och mousset var sånt som blev över från tårtan så det var perfekt ^^ Jag hade tänkt göra fint och så med spritsen men tiden rann ut och när de första kommit hit stressade jag på med lite hur som helst bara för att få klart :)
 
 
Är precis hemkommen från BVC där Nathan var på 1 års kontroll och vaccinerades. Stackarn vad han grät när han fick sprutorna :( Plutten somnade i vagnen och sover fortfarande, låter honom sova, kan nog behövas efter sprutorna. Vi gick lite tidigare till BVC så att han fick leka innan och det älskade han, gick runt och skrattade och han är väldigt intresserad av de andra barnen. Idag fick han följa med min till skolan för jag skulle bara byta uppsatser och bestämma schemat för den här veckan. Känner mig nöjd med min uppsats, jag gjorde det enkelt för mig men det är ibland det bästa och tycker den blev bra :) Nu är det c-uppsats som gäller. Jag ska försöka göra det så enkelt som möjligt där med, jag har ju praktik samtidigt som börjar på måndag!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!