en lugn tisdag

 

Min lilla prins i sin säng igår :) Innan han föddes sa jag ju att han absolut inte skulle sova i våran säng men det är verkligen både lättast och mysigast än så länge... Dock vill jag fortfarande att han ska sova i sin egen längre fram. Igår sov han ju där en stund för första gången :p Annars är det enbart vagnen eller famnen som gäller! Han ligger förresten alltid på sidan och sover som ni ser. De säger ju att bebisar ska ligga på rygg så de inte riskerar att rulla över på mage men han kan bara inte göra det av någon anledning... vänder sig direkt till sidan! Fick tipset att lägga något, typ en liten kudde vid magen så han inte kan rulla över så det är ju ingen fara. Och så får han byta sida ibland så att huvudet inte formas på ena sidan.

 

Vi var en sväng i Ringen igen, var tvungen att posta ett paket. Hade tänkt köpa ett par byxor till bebis för han har verkligen inga som passar, och i storlek 56 har vi heller knappt några. Men det fanns inga fina alls, det var att välja mellan ett par grårandiga och svartvitrandiga, hade velat ha ett par bruna eller så... Jag har hunnit städa badrummet idag och nu är det faktiskt fint här hemma, förutom att det verkligen behöver dammsugas. Bebis sover fortfarande i vagnen och jag sitter här och chillar. Det är väl typ nu man skulle kunna ta fram och plugga lite men jag kan verkligen inte. Känner mig ändå som att jag har bomull i huvudet eller något, jag kan verkligen inte koncentrera mig, som sagt, ser inte fram emot att komma tillbaks till plugget! Ska sätta mig och titta inspirationsbilder till lägenheten istället :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Maria - mamma till Liam ☆

Liam vill också sova på sidan! han kan ligga på rygg när han är vaken men annars vänder han sig direkt :p smart med något i vägen så han inte kan ramla över till mage :)

2011-11-29 | 17:56:20
http://fashionstars.blogg.se/
Camilla - Vardagslycklig

Elton ligger också mest på sidan. I början tänkte jag mycket på det, men nu är han så stark i nacken att det känns mer säkert om han skulle hamna på mage också.

Vad fin färgskala ni har i spkälsängen!

2011-11-30 | 14:56:57
http://vardagslycklig.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!