jag har drabbats av åksjuka!

Det är ju definitivt åksjuka jag har och det sitter i!

"Åksjuka beror på att den del av hjärnan som bearbetar kroppens balanssignaler blir överbelastad. Tex. på båt. De allra flesta som utsatts för sjögång tycker att marken gungar efter att de gått i land. Hjärnan har då inte hunnit ställa om sig. Det brukar kännas under ungefär ett dygn."
Symptom vid åksjuka:
  • Upprepade gäspningar - check
  • Trötthet - check
  • Nedsatt koncentration - check
  • Obehag över magen - check
  • Känslighet för snabba huvudrörelser - check

Andra fasen i symtomutvecklingen är att man:

  • kallsvettas - check
  • fryser - check
  • bleknar i ansiktet - kan man bli blekare liksom..??!
  • blir överkänslig för lukter
  • blir illamående - check
  • kräks
  • får balansproblem - check
Haha gud alltså, det ska ju gå över efter ett dygn så jag har bara några timmar kvar :p Hoppas det inte blir såhär efter varje jobbdag bara hahaha :p Jag somnade till några timmar och vaknade halv 8, har inte börjat städa och nu har jag satt mig med tentan, nu måste den bli klar...



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!