25 veckor

 
 
Ni får en instabild nu igen pga lathet. Använder man kameran nuförtiden? Nej. Jag köpte ju en "ny" när Nathan föddes, alltså för 2 1/2 år sen men den är usel... Skulle verkligen vilja ha en bra systemkamera men det är ju svindyrt! Sitter och har precis tryckt i mig en bit vaniljkaka som jag fick för mig att baka pga uttråkad. Naty hjälpte mamma som vanligt, han gillar att baka, han som ska hälla i allt och röra om, gullisen. Idag har jag bara varit hemma sen jag lämnade Nathan, plugg plugg och plugg och sen hade jag seminarium tills Nathan kom hem från förskolan. Käkar och käkar och käkar. Alltså ja jag äter för tre fast mest äter jag bara för att jag är uttråkad nu när jag bara går hemma, i och med att jag pluggar på distans. Alltså idag tex har jag ätit: mackor, spagetti och köttfärsås, kakor, minigifflar, en glass och nu vaniljkaka (????) Ja men näringen är ju ändå i leverpastej och köttfärsås! Måste ändå säga att det är så sjukt skönt att kunna äta och vara sugen på saker, det är väldigt nyligen som jag kan det, de första månaderna ville jag verkligen inte äta något alls eftersom jag mådde så dåligt. Så jag passar på nu! Jag vet inte hur mycket jag gått ner i början av graviditeten men det var nog en hel del för i v 22 var min vikt på + 1 kg och jag hade redan en jättestor mage. Men sen dess har jag gått upp rätt snabbt, eftersom jag börjat äta normalt, nästan 8 kg var det i förra veckan. Så extremt snabbt om man tänker efter :p Men det känns också, känner mig iofs tyngre men piggare och gladare :p Dock blir det väldigt intressant att se hur mycket jag går upp totalt, med Nathan gick jag upp hela 18 kg, även fast det inte direkt syntes så är det ju rätt mycket, och nu är det två därinne! Jaja det är utom min kontroll, precis som mitt intag av kanelbullar så det är bara att köra på I guess ;)
 
Nathan går runt här hemma med sin kundvagn (verkligen bra present) full med sina plastankor (som han snott av sin barnvakt) och skriker "hedados hedados" (helados=glass på spanska) och så får man välja smak, han har choklad, jordgubb, melon, citron etc. beroende på färg och så får man betala och äta sin glass XD Det första han frågar efter varje morgon och varje dag när vi kommer hem från skolan, de följer dessutom med i väskan och väntar utanför förskolan varje dag... Älsklingen!
 
Har typ två modes just nu förresten, det är antingen supermätt och verkligen obekväm typ som när man tryckt en hel pizza, eller så hungrig! Finns inget mellan, ganska jobbigt :p De senaste dagarna har jag inte haft lika mycket foglossning, så skönt! Har kunnat gå rätt normalt och så nu typ två dagar, och inatt sov jag rätt bra! inget spring att kissa och var rätt bekväm, så skönt :) Hoppas det fortsätter så ett tag, med tanke på att det är så många månader kvar, så jag håller ut :p
 
Vi har troligtvis namn på bebisarna nu, Matthew (var mammas förslag som jag varit tveksam till men nu tycker jag det är sött) och Damien som vi båda gillat från början. Vi gjorde ju 3D ultraljud så man ser ansiktena rätt bra och jag tyckte att den högra bebin verkligen var Matthew, han som ligger lite inklämd på sidan medan den andra ligger tvärsöver och tar all plats :p Men Nathan är väldigt bestämd på att det är tvärtom, "neeeeej däär matteww, där demen" säger han och pekar tvärtemot, och samma varje gång. Så vi får väl se ;) Nu ska jag köpa lite mer glass av Naty :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!