Nathans efternamn...

Vi har gått och fått väldiga bekymmer vad gäller Nathans efternamn! Har ju äntligen kunnat skicka in papprerna nu när faderskapet är fastställt men då ringer de och säger att hans efternamn inte är giltligt. Hans pappa har båda sina föräldrars efternamn och heter Ponce Rosero och jag har bara mammas. Vi ville bara att han skulle ha sin pappas första efternamn alltså Nathan Ponce men det är tydligen inte tillåtet! Antingen måste han ha bara mitt, båda sin pappas eller också kan han ha alla tre! Har då aldrig hört om någon med TRE efternamn?! Jönsson som är mitt bara gååår inteeee för att jag tycker det är så fult och Nathan Jönsson låter ju helt idiotiskt ^^ Men Rosero är inte heller fint och det är ju dessutom skumt att han ska ha sin pappas två efternamn och inget av mamman. Kunde ha accepterat Ponce Jönsson men tre efternamn, det är ju typ ännu stördare?!


Så...
Nathan Jönsson
Nathan Ponce Rosero Jönsson
Nathan Ponce Rosero
Nathan Jönsson Ponce Rosero


vad fasen...
känns lite som pest och kolera men för mig tror jag det ändå får bli Ponce Rosero!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


jennifer

aej va taskigt! vilka knäppa regler dom har infört!

2012-01-20 | 18:37:53
http://jennifermedj.blogg.se/
Naty

det låter weird ju



Blanca har sin pappas efternamn som "mellan namn" då det inte är tillåtet med dubbel efternamn längre (men den blir ändå som ett "första efternamn", så jag fattar inte varför man måste säga "mellan namn"?) och efter hans så har hon mitt första efternamn... undrar om det bara blir knas när pappan har dubbel efternamn eller? för i mitt fall är det ju jag med det dubbla...



aja, förstår dilemmat iaf!



/Nataly

2012-01-22 | 21:23:57
Maria - mamma till Liam ☆

vad jobbigt! att det ska behöva vara så krångligt

2012-01-23 | 11:54:32
http://fashionstars.blogg.se/
jesso

ungen kan ju forfan inte heta jonsson, BARNMISSAHNDEL!

2012-01-25 | 08:01:20
Trees gravid i London

Konstigt att man inte kan välja sådär! det är ju ändå ens egna barn menar jag!!!

är ni i england nu föresten? vart då? =)

2012-02-06 | 10:27:44
http://mangofisk.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!