babyshower


Jag kom hem för ett par timmar sedan efter en 36 timmars resa från Quito. Åkte igår kl 3 på natten dvs 10 på morgonen i svensk tid. Flög först till Houston (5h) och där hade jag sen 6½ timmes väntan, åt supergod riktig american food (skräp alltså) och flög sedan 10h till Frankfurt. Som tur kunde jag sova större delen av resan men hade sjukt ont i ryggen av att sitta. Där hade jag sedan 5 timmars väntan i förmiddags och sjukt tråkigt, rutten flygplats! Tillslut kom jag till Arlanda vid sju ikväll för att upptäcka att min resväska ej följt med mig hela vägen! Fick åtminstone med mig en hem, den med alla bebispresenter och förhoppningsvis hittar de min väska direkt!

Lägger upp lite bilder ifrån min Babyshower som Andres mamma ordnade åt mig förra lördagen. Världens finaste tårta och supersöta små godbitar som ni ser på bilderna, ingen ville ens äta dem! Har med mig några som minne som tur. Och så den improviserade vaggan som var en resväska egentligen men faktiskt ser ut som vagga med alla presenter, vi fick massor av fint som jag ska visa sen när jag fotat. Utöver det handlade babyshowern om att de tjejer/kvinnor som var där lekte ett gäng lekar. Andres satt med killarna och kollade på fotbollen då killar tydligen inte är välkomna på babyshower men han fick åtminstone vara med om presentöppningen ;) Det var lekar t.ex. att klä på en bebisdocka först, att först dricka upp en nappflaska med öl, att uppskatta storleken på min mage med en bit toapapper och den enda jag kunde vara med på, att ingen fick korsa varken händer eller ben under hela kvällen. Man fick ett fint halsband med en bebisnappflaska eller napp på och när någon korsade så tog man dens halsband och den med flest vann. Jag satte mig ner och korsade benen direkt och förlorade haha. Det var en rolig kväll och jag däckade helt slut vid 11 (vi hade faktiskt inte sovit mkt under natten innan då vi var ute) men festen fortsatte till två på natten haha. De som var där var kvinnliga släktingar till Andres, vänner till hans mamma och någon killkompis med flickvän :) Kinainspirerade blusen jag har på mig var förresten en present från Andres och är en gravidblus så magen får bra plats där:) Som sagt mer pics sen! Nu ska jag snart däcka, i min Ecuador-tid är klockan bara 5 på eftermiddagen men resan har knäckt mig så jag är direkt på svensk tid...





Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!