mvc

 

Nu är jag hemma från MVC. Besöket gick bra och det spännande om hur mycket magen egentligen växt fick vi nu svar på. 29 cm mätte hon och när magen för en månad sen låg precis mitt på kurvan för det normala låg den nu en bit ovanför mitten fast fortfarande inne på det normala. Så han har alltså spurtat lite den senaste månaden men magen är fortfarande inom vad som är helt normalt för denna vecka :) Vi lyssnade på hjärtat som slog 145-9 slag per minut, denna gång skrev jag faktiskt upp alla siffror och grejer som jag inte gjort tidigare! Och när barnmorskan skulle känna på magen fick hon en liten spark direkt hehe. Hon kunde inte riktigt säga hur han låg men eventuellt var han med rumpan neråt. Alla mina värden var bra och vi bokade in föräldrakurs i september och nästa besök om två veckor. En surprise som däremot inte var så kul var att hon frågade om jag vart hos läkaren när jag var i Ecuador och där var jag ju och gjorde en vanligt ultraljud + lyssnade på hjärtat och då ville hon ta prover för någon konstig bakterie som man alltid måste göra om man vart hos läkare utomlands. Dessa prover var genom att sticka in en pinne i näsan, i halsen och på ett annat mindre trevligt ställe och det var inte roligt alls haha, kräkreflex och i näsan var det riktigt obehagligt men det var väl bra att ha det gjort iallafall.

 

Fick min en timmes promenad idag också och medan lyssnade jag på en ljudbok vi måste läsa till skolan, perfekt! Sen har jag ätit rester från igår och startat tvätten. Men jag blir så galen!! Våran tvättstuga har ju alltid problem och det är bara en maskin som funkar, men nu funkar inte ens den!! :@ Tog ut tvätten och ett plagg var dyngsurt och ett annat var helt torrt! Startade den om igen för att se om det blir någon bättring annars står jag där med en maskin blöt smutsig tvätt och tvättkorgen full, inte kul! Nu har jag också ringt till Försäkringskassan och bett om en blankett för föräldrarpenning för studerande som de skulle skicka hem nu. Sen ska jag också boka ett möte med studievägledare i skolan för att se hur jag ska göra med studierna som jag har kvar :)





Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Maria

min mage eller livmoder var 27 cm lång så det förklarar väll varför jag är mindre än dig hihi :) min låg ju precis på mitten av kurvan.



åh är glad att jag slapp göra de där testen! lät inte roligt, hoppas de inte visar någonting :)

2011-08-17 | 15:29:37
http://fashionstars.blogg.se/
Camilla - gravid med 1:an

Kul med barnmorskebesök, och skönt att det gick bra :). Förutseende att börja förbereda allt med föräldrapenningen redan nu, jag har fortfarande inte det där klart.

2011-08-17 | 21:25:54
http://vardagslycklig.blogg.se/
Emma

Skönt att allt såg bra ut!



Sv: Ja det är inte varje gång man får rörelserna på video...det brukar alltid bli stilla så fort man ska upp med mobilen för att filma annars :)

2011-08-18 | 18:56:19
http://emmaumeabo.blogg.se/
caroline

Men det var ju ändå bra att hon gjorde det =) ..tackar =)(

2011-08-18 | 20:03:43
http://ilbeyourcommander.blogg.se/
Maria

ja och äter är något jag garanterat gör här på landet :p

2011-08-19 | 10:04:53
http://fashionstars.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!