Det där med rutiner...

 
Alla säger ju det att när man får sitt andra barn, eller framför allt om man får tvillingar så blir det bara så att man får bra rutiner för annars överlever man helt enkelt inte och jag tror det är sant. Med Nathan har vi verkligen haft 0 rutiner, det har varit jobbigt för oss alla men jag vet inte, allt har varit på hans villkor och vi har gjort allt tillsammans. Vi har lagt oss tillsammans, sover inte jag så sover inte han heller, han har vaknat massor, låg vaken på natten och jag fick dåligt samvete om jag inte höll mig vaken och låg och stirrade tillbaks på honom haha. Inte konstigt att han inte lärde sig skilja på dag och natt så snabbt. Han hade svårt att somna själv under dagtid osv osv. Nu med tvillingarna så skulle det aldrig gått, ända sen dag 1 vi kom hem så har de somnat bra, bara de ätit så kan de ligga och somna utan bröstet, de somnar alltid runt 20 varje kväll och då är det natt, då vaknar de bara för att äta och skulle de ligga vakna en stund, ja då sover jag vidare och så somnar de om. 06 är det morgon och det får man acceptera då. Så tacksam i alla fall för att de somnar någorlunda tidigt, man hinner fixa det sista och lägga sig tidigt själv. Problemet var ju att få Nathan på samma spår men tror det funkar nu, har fått lägga mig på honom hålla i och ligga och vyscha för att få honom somna före nio, nu däckade han själv framför Kalle Anka. Nu är ju killarna så pyttesmå fortfarande så vem vet hur det blir i framtiden men jag hoppas hoppas att de fortsätter såhär för det gör så otroligt mycket <3
 
Vet inte hur det varit om Nathan fått flaska eftersom han bara ammade men även om mjölken skulle räcka är jag glad att jag ger dem en liten flaska 2 gr om dagen för det liksom styr upp schemat lite, amningen blir ju mest hela tiden liksom. Nu får de flaska vid 11 och 19 och det schemat hålls ganska hårt, sen sovtid efter. Så de är vakna från 06-11 med nån liten lur kanske, och sen sover de rätt bra efter flaskan och en del gnäll, hämta på förskolan 15, hem och sen vakna tills kvällsflaskan med några smålurar. Fungerar väldigt bra nu i alla fall <3 Synkade är de också, det är det som alla frågar om haha! Ammar gör de mest hela tiden men det får man ta ;)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!