Elliot 6 år / Vecka 30

 
Idag fyller min lilla (stora?) lillebror 6 år! Tiden har gått så snabbt, i höst börjar han skolan! Och snart är han morbror till 3 <3 Den här bilden är för 2 1/2 år sen när Nathan låg i magen och Elliot fortfarande var den minsta i familjen :)
 
Kikade i mina papper från Nathans graviditet för att jämföra med hur jag låg till då. Nu har jag gått 29 fulla veckor och går in i v 30 idag. Vikten är 66,5 och SF mått 35, exakt samma som med Nathan... i vecka 36! Så ja jag ligger som jag känt hela tiden ungefär 1 1/2 månad före. När jag kollade på bilder från förlossningen nyss känner jag dock att magen redan är lite större än vad den såg ut att vara när Naty föddes i 41 veckor. Nu kan jag se att bebisarna hamnat i den position som de är, de ligger på bredden båda två skavfötters och det syns på magen som är betydligt bredare ut på sidorna än tidigare. Det är alltså omöjligt för bebisarna att födas genom normal förlossning, för ingen kommer kunna vända sig neråt, finns helt enkelt ingen plats. Idag fick jag planera kejsarsnittet, om de inte vill ut innan så blir det nån gång i v 37, dvs från 8/7-14/7 blir det garanterat två bebisar här :) Känns skönt att inte behöva gå de 40 veckorna, 2-3 veckor är ändå en del. Men ja 50% av tvillingar föds ju före v 37 så det finns ju odds för det med, + att det är min andra graviditet. Men det känns än så länge som att de kommer stanna. I vecka 36 skulle de ju också vara välkomna kan jag säga... 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!