Barnvagnsbekymmer...

Alltså när man väntar tvillingar så är det inget roligt att tänka på barnvagn vill jag lova... Och allt blev så mycket krångligare av att vi fick en barnvagn i present av svärföräldrarna i Ecuador, en likadan som Nathan har fast dubbel. Det är en jättebra vagn som vi är jättenöjda med MEN detta var kvällen innan jag skulle åka hem och tänkte direkt, vad gör jag nu, köper jag babyskydd till så att vagnen kan användas från att de föds? Annars funkar den ju bara från 7 mån. Eftersom jag hade så kort tid på mig att tänka så kände jag mig tvungen att köpa dem för annars skulle det vara "kört" så vi åkte för att köpa, 2500 spänn styck!!!!! Jag fick en klump i magen men fram med kortet bara... Om jag haft mer tid att tänka skulle jag sagt att jag får sova på saken och kolla på andra lösningar, men det fanns om sagt inte. Sen fick vi dessutom betala 1500 för att frakta hem grejerna... Så hittils har vi spenderat sammanlagt 6500 kr på vagn, trots att vi fick själva vagnen i present. Känns inte så jäkla kul men fine, en bra vagn. Tills jag sätter mig och läser på här hemma! Och inser att dom jäkla idioterna på affären där (motsvarande typ Babyland eller nåt alltså som man tror skall vara en seriös butik) sålt mig TVÅ babyskydd till en vagn som bara kan ha ETT babyskydd, det är alltså ingen jäkla tvillingvagn utan en syskonvagn!!! Och jag har stått där och klart och tydligt sagt att jag har denna vagn och ska få tvillingar osv. så jag har helt enkelt blivit lurad...
 
Inte så mycket att göra åt det nu. Men vad ska man göra nu? Köpa en ny vagn är ju uteslutet, försöka sälja det vi har tror jag vi skulle förlora mycket på men det är väl en möjlighet, när vi är två kan vi gå med Nathans vagn och ha en bebis där med babyskydd och sen nathan och andra bebisen i stora vagnen, men när jag är själv? Nathan + en bebis i vagn och en i bärsele? Ajjj. Har suttit och kollat som en galning på  blocket och alla liknande sidor och vill hitta en skruttig gammal tvillingvagn med liggdelar för ett billigt pris som vi kan ha första halvåret och sen slänga... Men det ser jäkligt mörkt ut! Hittade en nu som jag mailade på men 2500 spänn, känns inte så kul med tanke på det vi redan lagt ner... Gahhhh. Så frustrerande, för 6000 skulle vi nästan fått en ny fin vagn här med liggdelar... :S :S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!