5 grader i maj

 
Det har varit några fina dagar nu, men kallt som fasen! Ja i söndags 4:e maj så snöade det ju. Idag var det superkallt, 5 grader imorse och regn i luften. Sa till Nathan att han skulle ha överdragsbyxor eftersom det ev skulle regna och då ville han bestämt ha sina "botas" stövlar, regna mycket mamma regna mycket. Han klär på sig kläderna själv på mornarna nu lillen, ibland kan båda benen hamna i samma ben men annars är han så duktig så :) Igårkväll när vi skulle sova låg han och byggde pussel på ipaden och han byggde ihop ett jättesvårt och jag sa gud vad duktig du är nathan, "min duktig, duktig meeeej" säger han då. Haha han är så rolig med hur han använder prepositioner etc. <3<3 "Min tengo deeej" är en av hans bästa, tengo betyder jag har, så han vill säga jag har dig haha, tex när han tar fast en i benet eller så... Gullungen! 
 
Försöker få plugg gjort men det går ganska så segt, sista stora arbetena nu och det är så jäkla trist och blääää. Men nu är det fasen inte långt kvar, nästa söndag ska största arbetet in och sen är det bara två skönlitterära böcker kvar, inte så jobbigt. Igår var jag förresten på gravidyoga, det var faktiskt skönt. Mycket andning och vila vilket jag alltid tyckt illa om med yogan men det är ju för att jag behöver det, försökte tänka på det inatt, har alltid svårt att somna om när jag vaknar om nätterna nu, svårt att hitta en bekväm ställning... Var mest övningar för bäckenet och höfter, en del sköna och en del rätt jobbiga, det mesta kände jag igen från core träning innan, tydligen kan man träna nedre delen av magen fortfarande, men inte övriga såklart. 65,5 kg stod vågen på, upp 2 kilo på mindre än två veckor, det verkar som att jag kommer fortsätta i den takten nu, ca 1 kg per vecka, så det är inte konstigt att jag känner mig tung, det går fort! Kan alltså komma upp i en 75kg eller nåt sånt! Wiii, jag ville över 70-sträcket med Nathan (bara för att säga typ ja jag vägde 70 kilo haha) men på 69 stannade jag innan han ville ut <3 
 
Idag ska vi pallra oss bort (jag är gravid-agda och andres jobbat 18 timmar av 24 sen igår) till hornsgatan och kolla in mjukliftar som ev kan passa till vår tvillingvagn, jag hoppppppppas som fasen! Var nära att köpa en begagnad vagn igår men så kom denna idé upp, hoppas verkligen att de passar, vore så mycket enklare :) Nathan var glad att han ska få åka i stora vagnen (det är en likadan som hans fast dubbel) och sa min vagn, så jag sa är det verkligen din vagn nathan? Neeej säger han då. Vems är det då frågar jag, "pappas vagn" haha. Unge <3 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!