28 vector

 
Nu känns det som att tiden börjar gå lite, ellerhur? 28 fulla veckor idag. Tydligen ska v 28-32 vara en riktig tillväxtspurt för bebisarna... gosh. Vart ska de få plats? Så jag antar att om jag ska få bristningar så är de i den kommande månaden som det är väldigt troligt, håller tummarna! Smörjde aldrig in mig med nåt med Naty men denna gång har jag faktiskt börjat och smörjer varje dag med babyolja, även börjat smörja in kroppen när jag duschat och fötterna haha, jag har alltid varit för lat för sånt ^^ Bebisarna sparkar och har sig där inne, de ligger ju tvärtemot så en sparkar upp och en sparkar ner :p Nu när vi besämt namnen, Matthew och Damien så kommer Andres mamma och klagar på MITT namn och Andres blir direkt tveksam (men det är absoluuuut inte pga hans mamma, ja ja), och igår lät det till och med som att han kan byta Matthew mot Anthony som var mitt första hands val. Fast nu har jag börjat tänka på dem som Matthew och Damien och till och med Naty säger ju det, men vi får se hur det blir. Förresten så har ju mamma klagat på att Damien är ju stavningen som i The Omen och jag har sagt att det inte alls är det utan att det är Damian, men nu såg jag att det visst är med E haha... Alltså ska verkligen en film få förstöra ett fint namn? 
 
Har varit supereffektiv hela morgonen, Andres jobbar och Naty är tillbaks på fsk, han var ledig hela förra veckan pga att han hade feber så har inte fått nåt plugg gjort... Nu har jag pluggat, tvättar, städat trappen, ringt massa viktiga samtal. Kvar är disken och att laga mat, blääää. Det som stör mig mest nu av graviditetsbesvär är värk i benen. Med Naty hade jag en strålande värk i låren från v 20 ungefär, och samma sak nu. Så skumt! Men denna gång är det inte bara den känslan utan även värk som typ växtvärk i hela benet, framförallt höger ben (för att bebis 1 ligger längre ner på höger sida..?) och det är en sån där ret-värk som bara gör en galen och liksom aldrig går över, den bara ligger där och molnar och stör stör stör. Gahh. Börjar alltid typ vid 12 på dagen och sen fortsätter det. Så jobbigt! Men bäckenet känns bättre, vet inte om det är pga bandet jag fick men det har inte förvärrats och det känns så skönt med tanke på hur lång tid det är kvar! 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Annster

Fin mage :)

2014-05-09 | 11:04:40
http://annster.se
Emma Grann Fotografi

Åh lycka till!

2014-05-09 | 11:15:17
http://emmagrannfotografi.blogg.se/
Veronica

Fin du är =)

2014-05-09 | 11:17:43
http://wallgrenveronica.blogg.se
Nathalie

Hej,

jag såg att det står i din bio att du pluggar till lärare. Är du gravid samtidigt som du pluggar? Hur får du det att gå ihop? :) Jag ska börja plugga till lärare nu till hösten men vill inte vänta i fyra år innan jag kan bli mamma. Hade varit kul med lite tips på hur andra löser det :)

Jättefin blogg och jättefin mage! Lycka till!

2014-05-09 | 11:27:37
http://nathalolie.blogg.se
Nathalie Lindén

Vilken fin mage du har! Jag går in i vecka 27 i morgon. Lycka till med din lilla.

2014-05-09 | 11:32:53
http://alittlebittoomuch.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!