2 veckor till sommarlovet!

Dagen alltså, hade ett sista seminarium nu för en dag som jag missat, det skulle vara en halvtimme enligt schemat men vi höll på 1h 15 min och jag och Naty var själva hemma... Svåraste kursen och hårdaste läraren men jag hade förberett svar på alla instuderingsfrågor och punkter, så kommer han med ANNAT som finns i boken vi läst men inte varit med där, och det var ju en månad sen också. I vanliga fall kunde man smita undan men nu var vi så få så det syntes verkligen när man inte kunde gahh jag började direkt svettas och leta febrilt. När det var min tur hade jag lyckats hitta sidorna i boken och kunde få fram nåt i alla fall, till nästa gång hade jag en galen Nathan som stod bredvid och drog i mig och skrek att han ville ha EN TILL glass (en tredje), pulsen och koncentrationen där alltså... Inte den bästa! Till slut lyckades jag i alla fall få fram ett ordentligt svar på en fråga där läraren tom sa att det var ett jättebra svar och att det inte fanns så mycket mer att säga (och han är sjukt sträng) med Nathan som stod bredvid och ropade mami mami hola och medan jag gav honom grejer och kände svetten rinna haha... Plugga med små hemma alltså...
 
Nu har jag inga mer seminarium kvar, eller ev ett kompletterande som jag inte riktigt vet ännu. Annars så har jag två litteraturanalyser kvar, en ska ju in på sön och Nathan är ju ledig från och med nu... Har kommit upp i antalet ord jag behöver men måste knyta ihop o fixa så jag verkligen säger nåt vettigt. Tycker det är så svårt när man får välja tema helt själv och sen ska komma fram till nåt vettigt på max 5 A4 i en analys. Jag fick för mig att göra en feministisk analys av två av de kvinnliga karaktärerna i boken, men vet inte riktigt vart jag hamnar... Sen är det en analys kvar på en bok jag ännu inte läst, men där såg jag att vi hade givna frågor så det lär bli lättare.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!