Chao Quito

 
Jag envisas fortfarande med att skriva chao "ciao" vilket egentligen är italiensk stavning men jag tycker det är snyggare..? Haha, borde börja använda rätt stavning nu känner jag. Min spanska har blivit så jäkla mycket bättre, inte så mycket muntligt men skriftligt alltså. Jag lär mig snabbt, när jag kom hit och började spanska 2 kursen ville jag verkligen gråta för det var så svårt, min första inlämning blev ju underkänd! Mest av att jag förstått uppgiften fel förstod jag sen, men ändå, första gången det hänt mig! Fällde några tårar och sen började jag jobba... Word är jäkligt bra för att lära sig att stava ord och sätta ut ´ för det rättar mig medan jag skriver, och efter några gånger så har jag lärt mig :) Roligt att till exempel när vi var i kusten så sa folk att de trodde jag var härifrån Quito, då har man bra accent! :)
 
Annars, jag är van vid att klaga här va? Men alltså, jag känner mig gravid i åttonde månaden, helt seriöst, stor, foglossning, ont i rygg, värk i armar och ben (!!) ja... Nu är det bara en 19 timmars resa mellan mig och Sverige! Väskor... 3 fullproppade, vet inte hur fasen jag ska få i det sista. Vagnar? 2!!!!!!!!!!!!! Varav en är tvillingvagn. Babyskydd? Också 2! Jag vet inte ens om jag får ta med allt det här mot betalning (hoppas inte för mycket) men vi fick vagnen i present och var då tvungna att köpa babyskydden och ja, allt måste ju med på nåt sätt. Nathan har sovit uselt de senaste dagarna och varit lite dålig i magen :( När jag frågar om han sovit gott och han säger "jaa mamma" efter att ha vaknat o skrikit massa gånger under natten vet jag att han inte förstår innebörden av den frågan :p Bör jag vara orolig över att han vaknade i natt och skrek "flyygplaaneeet" ..? Hmm.. Han vaknade också och skrek "min alla pengooor" så. Jaja, nästa uppdatering blir från Sverige. Nu väntar bara världens längsta två dygn, nu är klcokan halv 8 på morgonen här och imorgon vid 1 är vi framme, gossh.....
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!