Tankar om graviditeten och utseendet

Blev en stund i solen vid poolen idag, mys! Vi kom inte dit förens vid tjugo över 11 dock, Nathan somnade nämligen tolv i natt... Så vi var bara där två timmar men det är typ lagom för Nathan och jag har tom fått lite färg... Inte farligt varmt heller utan alldeles lagom!
 
Jag skrev ju här om dagen om folk som ber att få se magen och att det när det är folk som inte står en nära känns jäkligt olustigt... Och så får jag veta i efterhand att en av de personer som jag tänkte på när jag skrev det (en äldre kvinna där jag jobbat tidigare) har stått och sagt till alla efteråt att usch då Rebecca såg ju inte särskilt bra ut med en sån där enorm mage och varför skaffa så många barn? Ehmmmmmm ??? För det första tycker jag att det är så chockerande när man får höra saker som andra sagt om en när man inte är med, antingen så tror jag gott om alla eller så antar jag helt enkelt att de har viktigare saker att göra än att prata om mig..? Om det varit en vän som sagt så skulle jag definitivt blivit sårad men nu är den här människan ingen som jag tycker om och allmänt konstig men jag tycker ändå det är väldigt fräckt! För det första be att få se magen (varför??) och stå och säga att oj att du har fått en sån bra gravidkropp, smal och med bara mage och blabla för att sen snacka skit med andra..? Och varför skaffa så många barn? Jo nu är det ju så att man inte beställer tvillingar i någon broschyr utan det blir bara så, och jag ser det mer som en välsignelse än ett straff haha. Har läst om andra tvillingmammor att folk oftast är negativa och kommenterar att gud vad jobbigt, ojdå, istället för positiva när de får höra att man ska få tvillingar. Måste säga att de flesta är faktiskt snälla och positiva, det brukar vara "det kommer bli väldigt tufft men väldigt roligt", men det finns också dom som bara ojar sig och oj då din stackare osv... Det är självklart att det kommer bli jobbigt med två små till en början, men visst fasen finns det folk som fått tom fler än så, och tidigare var det vanligt att föda barn vart och varannat år och ta han dom 8 ungar och visst överlevde man då också..  Är ganska så trött på folk bara tror jag, nu på hemvägen var det en full gubbe som gick in i vagnen och puttade till! Mitt humör är inte det allra bästa ;)
 
Till saken hör också att jag själv i alla fall känner att jag ser sjukt olika ut utan smink och med smink, när jag sminkar mig håller jag med de som säger att jag ser så "fräsch o pigg" ut trots graviditeten, men utan så neeej. Men det är exakt samma som när jag inte är gravid, utan smink så ser jag trött och sliten ut haha! När vi var iväg här om dagen hann jag inte sminka mig, inte ens sätta på ögonbryn eller ta bort ringarna under ögonen ^^ Så jag kände mig inte så fräsch, men gulliga mamma sa att hon inte alls märkt att jag var utan smink utan att jag var hur fin som helst, nu är ju hon kanske halvt blind men det är ändå nåt ;) Jaja, nu är det inte många dagar kvar med den här magen så jag får stå ut med att gå in i saker, ta tillvara på fina komplimanger man får och vara glad över gravidmagen <3 Kan mycket väl vara sista gången jag är gravid, och magen som blir kvar efter detta lär inte få lika mycket komplimanger av folk ;)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!