Gravidstatus 36+2

Lite gravidstatus från v 36 då... SF ungefär på 42! (Nathan föddes när jag var på 36), vikten står på 23 kg +! Har alltså gått upp 2 kg i veckan de senaste två veckorna, och varifrån kan jag inte förstå haha :P Jag var på TUL i tisdags och båda killarna är stora för att vara tvillingar! Medelvikt för bebisar i denna vecka är 2800g, mini 1 väger 2500g o mini 2 väger 2400g och tvillingar brukar alltså väga mindre än så... Dock så hade mini 2's kurva sjunkit 13% sen sist vid vikten, även om det bara är 100g mellan dem! Så jag fick stanna kvar på sjukhuset och göra ctg-kurva där de lyssnade på hjärtana och det såg perfekt ut, det enda man skulle gjort är att ha ett till UL efter 2 veckor men då är ju dessa små redan ute <3 Igår träffade jag min morbrors fru som väntar barn och har beräknat datum typ två dagar efter mig, och en miiiiinimage alltså haha, det var helt sjukt! Sååå liten mage, jag har typ blivit van med denna mage nu, så när jag har på mig en svart "klänning" (blir typ en topp), jag menar svart döljer ju och förminskar, och folk ändå stirrar på gatan tycker jag det är skumt, men magen är ju enorm haha! Igår var det en kvinna som bara utbrast för sig själv "men oj vilken mage!" när jag gick förbi haha... Gosh... Många vill också klappa och se magen, en del tom lyfter upp tröjan själva för att få se... Det tycker jag inte är så väldans kul nu när jag har fått alla bristningar och så, vad ska man säga när man ser magen liksom? Oj då! Haha. Bara igår fick jag några nya vid sidan av naveln! Helt sjukt, såg små ljusa streck, blankt blir det ju liksom, och sen efter några timmar var de lila! Men men... Annars då, jag mår bra, bara svuuuuullen som fasen, händerna som blev sjukt mycket bättre nu i kylan (får egentligen vara glad att det varit dåligt välder) har blivit lite sämre nu när det blivit varmare. Alltså mina underben är nästan i samma storlek som låren vilket ser rätt skojigt ut... 
 
Nu har vi fått upp spjälsängen och jag håller på att tvätta kläderna till den nu, de får komma upp imorgon. Lite sista fix, pack med bb-väskan, natys väska, ordna lite här hemma, sen på måndag får vi dammsuga, tvätta det sista och sånt. Sen måste det handlas till bb, coola och choklad! Och snacks typ, minns hur hungrig och sugen jag var när jag låg inne med Nathan, hoppas ju verkligen det inte blir så många dagar nu men man vet ju aldrig, speciellt eftersom de är två! Det bara regnar och regnar här, vill ut i parken för Nathans skull men inte ens han verkar särskilt sugen, nu har han precis somnat på sängen och jag ska ner i tvätten och sen joina honom där... 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!