väntar en vampyrbebis

 
Nu har jag lösenord på bloggen för andra gången. Kommer troligtvis ta bort det längre fram i graviditeten men nu känns det bäst så. Oj vilken månad december har varit alltså. Jag skojar inte om jag säger att det nog varit den värsta månaden i mitt liv och att julen var definitivt den jobbigaste någonsin. Har mått så sjukt dåligt! Det eskalerade när jag gick på ledighet några dagar innan julafton, har inte kunnat gå raklång utan att spy, vart helt yr så fort jag står upp. Spytt mellan 4 och 8 gånger per dag och nästan inte fått behålla någon mat alls. Mådde verkligen skit alltså. I lördags så tog två veckor nästan utan näring och över en månad med rubbade mat/spyvanor ut sitt och jag svimmade medan jag köade på mc donalds. Sjukt läskigt var det! Stod i lång kö och när det nästan var min tur kände jag bara nej jag måste härifrån nu, svettades, började få typ lock för öronen och kände mig illamående och att jag bara ville ligga ner. Gick ur kön och bad om att få toan öppnad men sen försvann allt och påväg till toan bara ramlade jag ihop. Fick tillbaka medvetandet nästan direkt när jag hörde en man säga "ursäkta en tjej bara föll ihop här" och tänkte gud vilken konstig dröm, eller vänta lite var inte jag på mc donalds? Kände att det var så fruktansvärt skönt att ligga ner på golvet och sen kom några och hjälpte mig upp och jag fick cola att dricka. Sjukt läskigt! Jag är verkligen ingen känslig person sådär fysiskt, sällan sjuk och det har aldrig hänt mig nåt liknande förut så här ser jag verkligen hur den här graviditeten påverkat mig... Jag ljuger inte när jag säger att jag kännt mig som Bella i Twilight!! Som att det här verkligen tar slut på mig... så jag väntar troligtvis en vampyr...
 
Iallafall, direkt efter att jag svimmat så kände jag mig bättre än på länge, jag hade faktiskt aptit och åt och sen dess har det vänt! Jag hoppas hoppas hoppas att det är för gott. Jag vaknar varje morgon och är yr och får springa och spy men sen äter jag frukost, dricker vätskeersättning och sen äter jag normalt under dagen. Så jäkla skönt. Känner att jag fått tillbaks så mycket av min energi, från att knappt kunna gå på toan till att bara vara extra trött. Sååå skönt. Jag hoppas hoppas det håller i sig resten av tiden nu. Idag är vi i vecka 11 så det börjar kännas mer verkligt. Nu är det inte ett embryo längre i magen utan ett litet foster, en liten baby. Nathan pussar magen och säger te amoo bejjbii (på kommando visserligen). Mys! 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Omg har du fått legat m Edward.... Vill också!! Puss o hoppas att du blir bättre snart!

2014-01-22 | 23:16:52




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!