Gravidlista

Det svider seriöst i mina ögon av  trötthet, alla tre sover och jag borde försöka få en tupplur i alla fall. Men då vill man ju passa på att blogga och smygäta lite... Gahh. Hittade denna lista som jag gjorde efter Naty och tänkte göra samma igen :)
 
När fick du reda på att du var gravid? Ehmmm..? Jag var tvungen att gå in i bloggarkivet för att få nån hum om detta, för jag vet faktiskt inte. Kan se att 30 november skrev jag om att jag vart dålig flera dagar och trodde jag kanske fått influensa eller nåt. Så jag skulle tro att precis därefter, typ 1 december, jag var då i v 6 bara tror jag.
Blev det en chock? Nja, jag tog ju testet för att jag misstänkte det då jag insåg att mitt illamående och allmäna sjukdomskänsla inte var bara influensa. Jag hade några veckor tidigare insett att jag ätit mina minipiller fel ända sen Naty föddes (ja hehe), tagit en tablett här och var ifrån precis som med p-piller fast man var tvungen att ta dessa i ordning!
Hur gammal var du? 23
Hade du mycket halsbränna? Nej jag fick halsbränna för första gången i mitt liv i slutet av graviditeten men det var bara typ 2 kvällar.
Spydde du mycket? Alltså jag skulle ju kunna skriva en hel bok om detta! Jag spydde en miljard gånger typ. Morgon, lunch, middag, kväll, om jag åt, om jag inte åt, om jag drack vatten... Ni fattar. Brukar säga att om graviditeten med Nathan var som att ha grov baksmälla fyra månader i streck så var denna som att vara magsjuk fyra månader i streck, japp.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej, jag gillade väl inte något alls i 4 månader men sen har det varit som vanligt. Mineralvatten precis som med Naty!
Hade du mycket foglossning? Ja denna gång fattade jag vad det var haha, runt v 20 kanske började jag få det och det var riktigt jobbigt, svårt att gå, ställa mig upp osv, men som tur gick det över efter v 30 kanske... Fick ett sånt där bälte av sjukgymnasten men det hjälpte inte alls.
Hade du sammandragningar? En del men inget som störde.
Ditt sf mått som störst? 36cm var det i vecka 39 med Naty, denna gång 43 (!!) hehe i v 36... Liite större ja.
Har du fått bristningar? Åh jag var så lycklig att jag inte fick det med Nathan men ja, denna gång klarade jag mig inte, kan man kanske förstå på SF-måttet. En del på magen, alla kom den sista månaden.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Innan jag visste att det var två trodde jag på en flicka då det var så annorlunda än första graviditeten, men sen misstänkte jag att det var pojkar.
Vad hoppades du på? Å ena sidan hoppades jag verkligen på en flicka, men å andra sidan kändes det så naturligt med pojkar, faktiskt så blev det så mycket lättare att knyta an när jag fick veta att det var pojkar (fick ju först höra på ett ultraljud att det till 99% var en flicka...)
Hade du mycket vätska i kroppen? Okej, med Nathan hade jag skrivit att det var "sjukt obehagligt" att jag var så svullen, kan säga att jag visste inte vad svullen innebar, det här är att vara svullen:



Hur mycket gick du upp i vikt? 25 kg! Haha, 14 kg med Nathan så det var lite tyngre ja.
Hur ser du på graviditeten idag? Det var som det var helt enkelt, med tanke på att jag hade två fina grabbar i magen så kan man förstå hur dåligt jag mådde, det känns som en naturlig tvillinggraviditet men sanningen är att det var fruktansvärt jobbigt, framförallt första halvan.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Precis, exakt som den gjorde <3
Gick du över tiden? Planerat snitt i v 37 :)
När började din förlossning? Allt finns dokumenterat här i bloggen då jag upptäckte mobilbloggning precis då den 9/7 haha!
Hur lång tid tog det? Vi gick till salen vid 9,40 tror jag och 10:33 var båda ute.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? -
Vad tyckte du var jobbigast? Att sätta in ryggbedövningen var det enda jobbiga, och såklart den lilla oron.
Var du rädd för något? Bara för att något skulle vara fel med bebisarna.
Grät du? Höll på att börja gråta när de grävde i magen (så känns det) efter bebisar och sen fällde jag nån tår när jag hörde Cameron skrika <3



Hur många var inne i förlossningsrummet? En barnmorska var hade de, narkos och två opererande.
Hade du någon nära med dig? Andres var med såklart.
Hur stor var bebisen? Åh ska jag minnas detta nu hehe. Så svårt med 2 ;) Men de vägde ca 2900g båda två!
Blev det en pojke eller flicka? Två små grabbar.
Vad fick han heta? Damien Terius Kenny och Cameron (har vi inte riktigt valt mellan Marshall och Austin) Tommy!
Hur ser du på förlossningen idag? Jag var ju rädd för att föda efter förra förlossningen pga att den var så problematiskt, så jag är väldigt lycklig över att ha fått ett planerat snitt och att allt gick så fint som det gjorde.
Var allting värt det? Haha, såklart! Vill jag ha fler barn och gå igenom samma sak igen? Kanske inte. Men det är självklart att 9 månaders slit glöms bort så fort man har sina barn i famnen <3
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!